دستگیری شکارچیان قوچ وحشی در همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از دستگیری و صدور حکم حبس و مجازات نقدی برای شکارچیان یک راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده «نشر» همدان خبر داد.

به گزارش رکنا، روز شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان مجید شعبانلو افزود: در پی تماس فردی با یگان حفاظت محیط زیست و نیز شنیده شدن صدای گلوله توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده نشر همدان؛ ماموران حفاظت محیط زیست هنگام گشت زنی با ۲ نفر روبرو شدند و در حوالی مکان حضور آنها نیز یک دستگاه دوربین شکاری، لاشه یک راس قوچ وحشی و یک چفیه آغشته به خون مشاهده شد.

وی ادامه داد: متهمان در برخورد اولیه اظهاراتی مبنی بر چرای دام و شغل چوپانی داشتند که با تحقیقات بیشتر مشخص شد این افراد بدون دام بوده و به چوپانی اشتغال ندارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان بیان کرد: شاهد این اتفاق عنوان کرد که پس از شنیدن صدای شلیک گلوله متوجه ۲ شکارچی شده که در جستجو برای یافتن لاشه حیوان هستند.

شعبانلو اظهار کرد: با معرفی متهمان به مراجع قضایی و اجرای ماده ۱۲ قانون شکار و صید، یکی از متهمان به یک سال حبس و دیگری به پرداخت ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از متهمان پیشتر نیز به جرم نگه داری اسلحه شکاری غیر مجاز به ۶ ماه حبس و بابت شکار سه راس قوچ و میش وحشی به ۲ سال حبس محکوم شده بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟