افزایش 30 برابری تولید در بزرگترین کارخانه روغن هرمزگان

علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان از افزایش 30 برابری تولید در بزرگترین کارخانه روغن این استان با حمایت دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی به علت کمبود مواد اولیه به حالت نیمه تعطیل درآمده بود تصریح کرد: با ورود به موقع دستگاه قضایی و ستاد پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان به موضوع، مشکل تأمین مواد اولیه کارخانه روغن خوراکی حیات رفع شده و تولید با جدیت ادامه دارد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هم اکنون کارخانه تولید روغن حیات به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات تولید روغن نباتی کشور با توان تولید روزانه ۱۱۰ تن روغن مایع و نیمه جامد می‌تواند نیاز هرمزگان و بخشی از نیاز کشور را به این کالای اساسی برطرف نماید.

صالحی بیان کرد: مواد اولیه کارخانجات روغن نباتی در کشور از خارج تأمین می‌شود و در ماه‌های اخیر مشکلاتی در زمینه واردات مواد مورد نیاز کارخانجات روغن نباتی وجود داشت که خوشبختانه در این راستا با صدور دستورات ویژه قضایی محموله های بزرگی از گمرکات استان ترخیص شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: با همکاری دستگاه‌های اجرایی توانستیم سهمیه دو هزار و ششصد تنی مواد اولیه را تحویل کارخانه تولید روغن حیات دهیم تا این واحد صنعتی بتواند با تولید روزانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن، نیاز استان و بخش قابل توجهی از نیاز کشور را برطرف کند و حجم تقاضایی که متأثر از کمبود این محصول در بازار بوده را نیز جبران نماید.

وی با اعلام اینکه کنترل بازار و رفع کامل نگرانی‌ها از بابت تأمین محصول روغن خوراکی، نیازمند توجه ویژه دستگاه‌های متولی به موضوع مدیریت توزیع می باشد، یادآور شد: تسریع در روند توزیع با توجه به نزدیکی کارخانه حیات هرمزگان به کانون‌های عرضه در استان نیز در حل این مشکل یاریگر خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تولیدات کارخانه روغن حیات به طور مستمر و روزانه توسط کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان آزمایش و رصد می‌شود و بر اساس گزارش‌ها تاکنون استاندارد لازم نیز به منظور حفظ کیفیت تولید رعایت شده است تا کیفیت قربانی تولید در این واحد صنعتی نشود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟