کشف 170 دستگاه بیت کوین در دل تهران

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر به کارگیری غیرمجاز دستگاه های بیت کوئین (تولید ارز دیجیتال) در کارخانه متروکه ای واقع در شهرک صنعتی شمس آباد ، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران عملیات کلانتری 176 حسن آباد قرار گرفت.

کشف 170 دستگاه تولید بیت کوئین

وی عنوان کرد: با رصدهای اطلاعاتی و تایید صحت خبر دریافتی، با هماهنگی قضائی تیمی از ماموران عملیات کلانتری حسن آباد به نشانی اعلامی اعزام شدند و موفق شدند در بازرسی از آن محل 170 دستگاه بیت کوین، 4 عدد هاب سوئیج بزرگ و 2 عدد هاب سوئیج کوچک که به صورت غیرقانونی در محل نصب و در حال استخراج ارز بود، کشف کنند .

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را 42 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: در این رابطه دو متهم دستگیر و با تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ موقوفه ای در پایان به غیرقانونی بودن استخراج ارز دیجیتالی در کشور ایران و عدم حمایت قانون اشاره کرد و یادآور شد: در صورتی که شهروندان در این نوع فعالیت، مال باخته شوند مورد حمایت قانون قرار نمی گیرند و امکان بررسی شکایت آن ها امکان پذیر نخواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 652975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟