دورهمی در باغ شخصی جنجالی شد / 8 مصدوم در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مصدوم شدن همزمان ۸ نفر به علت گازگرفتگی در شهرستان نجف آباد خبر داد.

به گزارش رکنا، منصور شیشه فروش با اشاره به حادثه گازگرفتگی صبح دوشنبه در اثر دود ناشی از زغال برای گرمایش در باغ شخصی در شهرستان نجف آباد اظهار داشت: ۸ مصدوم شامل مرد ۴۵ ساله و دو زن ۳۶ و ۳۹ ساله به همراه ۵ کودک ۳ تا ۹ ساله مصدوم شدند و به بیمارستان فاطمه الزهرا توسط دو تیم اورژانس منتقل شدند.

وی با اشاره به استنشاق گاز مونوکسید کربن به عنوان عامل مرگ ۱۱ نفر در استان اصفهان از ابتدای سال تاکنون گفت: استفاده ناایمن از وسایل گرمایشی و گازسوز و آبگرمکن بیشترین عامل گازگرفتگی در استان اصفهان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در فصل سرما گفت: در استان اصفهان دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار از گاز خانگی استفاده می‌کنند و ۹۹.۸ درصد از خانوارهای شهری هم مشترک گاز خانگی هستند که کوچک‌ترین غفلت در استفاده از وسایل گرمایشی با خطر گازگرفتگی همراه خواهد شد.

جلوگیری از مرگ خاموش با رعایت نکات ایمنی

شیشه فروش با بیان اینکه در سال گذشته ۸۴ مورد گازگرفتگی با مونوکسید کربن در استان اصفهان گزارش شد که از این میان ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: عدم نصب دودکش استاندارد برای هر وسیله گازسوز، باز نبودن مسیر دودکش یا نداشتن کلاهک «اچ» مانند در بالای پشت بام و تهویه نامناسب منزل از عوامل مهم در گازگرفتگی با مونوکسید کربن است.

وی افزود: گاز مونوکسید کربن، بی بو و بی رنگ است که به علت عملکرد نامناسب وسیله گرمایشی در اثر سوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده غلط از آن ایجاد می‌شود و با افزایش غلظت مونوکسید کربن در خون فرد، مرگ خاموش به سراغ فرد می‌آید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟