آخرین حکم اعدام فدرال در دولت ترامپ اجرا شد

به گزارش رکنا، در حالی که قرار بود طبق برنامه‌ریزی حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکایی به دستور دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اجرا شود، بامداد امروز شنبه (به وقت محلی) یک سیاهپوست آمریکایی، که آخرین نفر در لیست اعدام‌های فدرال دولت وی بود، با تزریق مواد کشنده اعدام شد.

«داستین هیگز»، یک سیاهپوست آمریکایی ۴۸ ساله که در لیست اعدام‌های فدرال دولت ترامپ آخرین مورد به شمار می‌آمد در ساعت ۱:۲۳ بامداد شنبه (به وقت محلی) اعدام شد.

به نوشته این پایگاه خبری، هیگز در سال ۱۹۹۶ به آدم‌ربایی و قتل سه زن در ایالت مریلند محکوم شده بود.

این سیاهپوست آمریکایی همچنین پیش از اجرای حکم اعدامش به ویروس کرونا مبتلا بوده و بر اساس گزارش‌هایی همچنان علائم این ویروس را در بدن خود داشته است.

اجرای حکم اعدام در آخرین لحظات ریاست جمهوری ترامپ

بر همین اساس وکلای وی گفته‌اند به دلیل آسیبی که به ریه‌های این فرد وارد شده، تزریق مواد کشنده به او احساس غرق‌شدگی می‌دهد مانند روشی برای شکنجه که در آن با حوله‌ای سر فردی را پوشانده می‌شود و بر روی صورت وی آب ریخته می‌شود.

این در حالی است که طی یک هفته گذشته حکم دو اعدام فدرال دیگر نیز اجرا شده بودند که یکی از آنان «کورِی جانسون»، یک سیاهپوست آمریکایی و دیگری «لیزا مونتگومری» یک زن ۵۲ ساله بود.

بر اساس گزارش‌های کوری جانسون نیز به کرونا مبتلا بوده و در زمان اجرای حکم اعدام وی علائم این بیماری را در بدن خود داشته است.

اعدام با تزریق مواد کشنده

مونتگومری نیز تنها زنی بود که بعد از ۷۰ سال در آمریکا با حکم اعدام فدرال روبرو بود و چندین بار به دلایل مشکلات روانی حکم اعدامش متوقف شد اما در نهایت با تزریق کشنده اعدام شد.

قبل از آنکه ترامپ قدرت را در سال ۲۰۱۷ به دست بگیرد، آخرین اعدام فدرال در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته بود اما دولت ترامپ در سال ۲۰۲۰، حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکا را صادر کرده بود که همه آنها انجام گرفت.

طبق گزارش رویترز، «جو بایدن » رئیس‌جمهور منتخب که قرار است روز چهارشنبه هفته آینده مراسم تحلیف ریاست جمهوری را برگزار کند گفته است که به دنبال لغو حکم اعدام در کشورش است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟