کلاهبرداری در دیوار با آگهی فروش زمین مسکونی / در اصفهان فاش شد

 سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا که مدعی بود از سوی فردی در سایت دیوار به بهانه فروش زمین مسکونی در پوشش یک شرکت فعال در زمینه مسکن مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری واقع‌شده است، مراتب با تشکیل پرونده در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: شاکی پرونده در اظهارت اولیه اعلام کرد که با مشاهده آگهی فروش زمین مسکونی در سایت دیوار با صاحب آگهی تماس گرفت و پس از توافقات اولیه و قرار ملاقات حضوری و بازدید از زمین، آن را به‌صورت قولنامه‌ای معامله و مبلغ آن را نیز پرداخت کرده است اما پس از گذشت چند روز و پیگیری‌های انجام‌شده متوجه شده است که آگهی زمین جعلی بوده است و زمین و شرکت مذکور اصلاً وجود خارجی نداشته است.
سرهنگ قهرمان طالع اظهار داشت: افسران سایبری بلافاصله با رصد گسترده فضای مجازی و سایت دیوار به چند آگهی و شماره تلفن فرد مظنون دست پیدا کردند که پس از بررسی‌های فنی، تخصصی و پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات سایبری دستگیر شد.

این مقام مسئول گفت: مجرم در بازجویی های انجام شده اعتراف کرد که از طریق خطوط تلفن ایرانسل و همراه اول با هویت های ناشناس و به نام اتباع خارجی، اقدام به انتشار آگهی فروش زمین مسکونی باقیمت بسیار پایین و نماد شرکت‌های مختلف در سایت دیوار میکرده است و این معاملات به صورت حضوری و در مکان های متروکه و خلوت شهر انجام می گرفته است.

دردسر یک اعتماد نابجا

سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از کشف پرونده ای با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و ایجاد مزاحمت در فضای مجازی خبر داد و گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه کرد و ضمن ارائه مرجوعه قضایی، شکایتی با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در فضای مجازی مطرح نمود، لذا شناسایی متهم یا متهمان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد شاکیه عضو یک گروه در شبکه‌ی اجتماعی بوده است و با دریافت پیامی مبنی بر برقراری ارتباط دوستی به فرد ناشناس اعتماد می کند و اطلاعات حساب کاربری اش را در اختیار فرد ناشناس قرار می دهد ولی فرد کلاهبردار پس از مدتی یک‌باره تغییر رفتار داده و اقدام به تهدید و انتشار تصاویر خصوصی قربانی می کند.

سرهنگ محمد پور بیان داشت: طی اقدامات صورت گرفته توسط کارآگاهان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات قضائی، دستگیر شد. وی در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله انکارناپذیر لب به اعتراف گشود. سرانجام پس از تکمیل تحقیقات، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فروشنده غیر مجاز اقلام دارویی در فضای مجازی خبر داد و گفت: با رصدهای هوشمندانه صورت گرفته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صفحه اینستاگرامی فعال در زمینه فروش داروهای غیرمجاز و نایاب مشاهده شد که با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات فنی و مهندسی، هویت گرداننده این صفحه اینستاگرامی را مورد شناسایی قرار دادند و پس از هماهنگی با مراجع قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی داروهای نایاب کشف شد، گفت: در تحقیقات اولیه متهم بیان کرد که هیچ گونه مجوز، شناخت و تجربه قبلی در زمینه فروش اقلام داروئی نداشته است و به طمع کسب مال اقدام به ایجاد یک صفحه در خصوص فروش اقلام دارویی کرده است.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: برخی از افراد صرفا به قصد کلاهبرداری اقدام به تبلیغ جهت فروش محصولات دارویی در فضای مجازی می‌کنند و پس از دریافت وجه هیچگونه خدمتی ارائه نمی‌دهند، در برخی از تبلیغات دیگر نیز مشاهده شده که داروهای تحویل شده ناسازگار با شرایط بیمار بوده به گونه ای که در مواردی باعث بستری شدن استفاده کنندگان این داروها در بیمارستان شده است و یا داروها در شرایط غیر استاندارد نگهداری می شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟