بازداشت 128 اوباش خطرناک در کهگیلویه و بویراحمد

سردار کیقباد مصطفایی در نشست شورای جنگ نرم با موضوع التهاب فضای مجازی و رسانه با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در سرقت رتبه ۲۷، سرقت مسلحانه رتبه ۲۱، سرقت به عنف ۳۳، وقوع قتل‌ها رتبه ۲۲، شرارت رتبه ۲۴، مفاسد اجتماعی ۳۳، تصادفات جرحی رتبه ۲۰ و نزاع و درگیری رتبه ۳۲ کشور را در اختیار دارد لذا شایسته نیست این استان ناامن جلوه داده شود.

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از انتشار اخبار منفی در فضای رسانه‌ای استان مبنی بر ناامنی استان و سرقت و غارت از خودروها ظرف چند روز اخیر انتقاد کرد و گفت: موضوعی مربوط به یک ماه پیش است که تقریبا بزرگنمایی شد و حتی از سایر استان کلیپ‌هایی برای ما ارسال می‌شد که کهگیلویه و بویراحمد ناامن است در حالی که اینطور نبود پلیس قبل از این موضوع، ۶ باند سارقین در محورهای مواصلاتی را دستگیر کرده بود.

وی بیان کرد: بعد از این موضوع هم ۳ باند دیگر را در کمتر از ۳۶ ساعت شناسایی و دستگیر کردیم و اموال زیادی از آنها از جمله لوازم خانگی، احشام، لوازم آرایشی و کشاورزی ضبط شد. پلیس طی این مدت سر جمع ۹ باند سارقین محورهای مواصلاتی با ۶۷ نفر را دستگیر کرد.

این مسئول ادامه داد: از این سارقین ۱۶ دستگاه خودرو سواری و وانت که برای سرقت استفاده می‌کردند کشف شد، ضمن اینکه سارقین به ۱۲۰ فقره سرقت در استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهار محال و بختیاری و خوزستان اعتراف کردند که بعد از رسیدگی در استان به سایر استان‌ها نیز معرفی شدند.

مصطفایی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به نگرانی مردم از قدرت‌نمایی اراذل و اوباش گفت: به مانند کشور در سطح استان قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش راه‌اندازی شد و از ۲۵ مرداد ماه پلیس اقدامات شدیدتری را در دستور کار قرار دارد و طی این مدت ۲۱۸ نفر افرادی که موجب رعب و وحشت شده بودند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این افراد ۲۵ قبضه سلاح گرم و بالغ بر ۳۷ مورد سلاح سرد کشف و ۲۶ دستگاه خودروی افراد متوقف شد، همچنین ۱۲۸ نفر از این تعداد در زندان به سر می‌برند و ۸۵ نفر هم با قرارهای مناسب و اخذ تعهد آزاد شدند.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس عدول از شاخصه‌ها و هنجاری‌های اجتماعی است، افزود: اقدامات پلیس اقتصادی در سال جاری منجر به کشف اقلام قاچاق به ارزش ۵۹۵ میلیارد ریال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی را شاهد هستیم.

این مسئول عنوان کرد: پلیس ۹۱۵ دستگاه خودروی قاچاقچیان کالا را توقیف، دو هزار و ۱۴۸ نفر را دستگیر کرده همچنین تعداد پرونده‌های متشکله قاچاق کالا و ارز یک هزار و ۹۰۶ مورد بوده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 650580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟