بحران کمبود اکسیژن انگلیس را در تب کرونا سوزاند

به گزارش رکنا، شیوع کرونا ایام مهلکی را برای انگلیس به ویژه بخش درمانی این کشور رقم زده به طوری که مقامات ارشد انگلیس از کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها و پر شدن سرخانه‌ها از اجساد خبر می‌دهند.
«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس غروب دوشنبه به وقت تهران نسبت به کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های این کشور هشدار داد. جانسون به وضوح گفت که بخش بهدشتی و بیمارستان‌های انگلیس با کمبود اکسیژن مورد نیاز برای درمان بیماران مواجه هستند.
به گزارش شبکه خبری «سی ان ان» یک مقام عالی رتبه انگلیس نیز در این باره گفت، انگلیس در حال ورود به چالش برانگیزترین هفته های خود از زمان ابتلا به بیماری همه گیر کروناست، زیرا بیمارستان‌ها با ازدحام بسیار مواجه شده و سردخانه‌ها پر شده اند.
«کریس ویتی» مدیر ارشد پزشکی انگلیس گفت که این کشور در بدترین نقطه شیوع کرونا قرار گرفته است. انگلیس هم اکنون بیش از هر کشور اروپایی در اثر بیماری کرونا کشته داده و از این حیث پنجمین کشور جهان تبدیل شده است. ویتی گفت که از هر ۵۰ نفر یک نفر در انگلیس به کرونا مبتلا می‌شود. در لندن نیز این رقم ۱ به ۳۰ نفر است.
سی‌ان‌ان در گزارش خود افزود که با وجود ادعای اخیر دولت جانسون در زمینه واکسیناسیون ۲ میلیون شهروند این کشور، بیمارستان‌های انگلیس با کمبود واکسن کرونا مواجه هستند.
«صادق خان» شهردار لندن روز جمعه در پی افزایش خطر ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ها در پی شیوع کرونا، اعلام وضعیت اضطراری کرد. وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در این خصوص هشدار داد: «امروز یک وضعیت اضطراری اعلام کردم، زیرا تهدید ویروس کرونا برای شهر ما به نقطه بحرانی رسیده است. هم‌اکنون از هر ۳۰ شهروند لندن، یک نفر به کرونا مبتلا است. اگر اقدام فوری در پیش نگیریم، خدمات درمانی ما بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرد و افاد بیشتری جان خود را از دست می‌دهند.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650098 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟