بازداشت پسر جوان که به فامیل هایش رحم نمی کرد / سنندج

رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی و دستگیری پسری جوان که با سوء‌استفاده از کارت‌بانکی بستگانش کلاه‌برداری کرده بود، خبر داد.
 سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار داشت: یکی از شهروندان با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای «شهرستان سنندج» به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، به‌حساب بانکی‌ام مبالغی واریز و سپس برداشت‌ شده است به‌ گونه‌ای که کسی با حساب بانکی من کار می‌کند در نهایت نیز مبالغی در چندین نوبت از حساب خودم برداشت‌ شده است.
وی افزود: بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت در تحقیقات اولیه صورت گرفته پس از بررسی فنی پرینت تراکنش حساب شاکی، مشخص گردید برخی از وجوه مسروقه جهت واریز اقساط سامانه متمرکز بانک ملت به حساب‌هایی متعلق به دو نفر واریز گردید که پس از تحقیقات انجام‌ شده متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی متهم در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
رئیس پلیس فتا استان کردستان بیان داشت: با حضور شاکی در پلیس فتا، وی با مشاهده متهم به کارشناسان پلیس فتا گفت او یکی از اقوامم است و به سبب رابطه فامیلی و اعتمادی که به وی داشتم برای یکسری کارهای مالی، کارت‌بانکی‌ام را مدتی به امانت در اختیارش قرار داده بودم.
سرهنگ دانش پور گفت : اطلاعات حساب بانکی به‌عنوان اسناد محرمانه هر شخصی محسوب می‌ شود و در صورت احتیاج هرکسی حتی نزدیکان و بستگان می‌بایست هر اقدامی در نزد خود صاحب حساب صورت گیرد و مانع از دسترسی سایرین به این اطلاعات گردد.
رئیس پلیس فتا استان کردستان به شهروندان هشدار داد: حتی‌المقدور کارت‌بانکی و اطلاعات آن را در اختیار سایرین قرار ندهند و به‌منظور جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی گزارش خرید پیامکی خود را فعال نمایند تا در جریان تمامی تراکنش‌های مالی خود قرار بگیرند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک جهت ثبت گزارش می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟