دستگیری 7 شکارچی در گرگان

هفت شکارچی غیرمجاز که همزمان با فصل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر اقدام به صید گونه‌های آبزی و کنار آبزی خلیج گرگان در محدوده بندرترکمن و بندرگز کرده بودند دستگیر شدند.
به گزارش رکنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر ساحلی بندرترکمن روز دوشنبه از دستگیری سه شکارچی پرندگان مهاجر آبزی در محدوده خلیج گرگان خبر داد و گفت متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.
علی بیانی اظهار داشت: از این شکارچیان لاشه مرغابی سرسبز، باکلان و ۵۹ قطعه فشنگ، ابزار و یراق شکار کشف شد.
وی بیان کرد: محیط زیست خلیج گرگان به دلیل حضور گونه های متعدد پرندگان مهاجر به آرامش بیشتر احتیاج دارد که همکاری نهادهایی چون مرزبانی و نیروی انتظامی در تامین این آرامش و مقابله با شکارچیان غیرمجاز دستاوردهای زیست محیطی همچون افزایش زاد و ولد گونه های ساکن این پهنه آبی داشته است.
بیانی ادامه داد: زیستگاه‌های آبی بندرترکمن در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر بفرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.
وی گفت: پرندگانی که امروز لاشه آن ها کشف شد در مناطق تالابی، نیزارها، سواحل دریا و مصب رودخانه‌ها زیست کرده و روی زمین، لابلای علف‌ها یا در میان درختان آشیانه می‌سازد.
همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز از دستگیری چهار شکارچی در سواحل این شهرستان خبر داد.
وحید عرب احمدی افزود: از این شکارچیان چهار قبضه اسلحه شکاری، سه قطعه پرنده از نوع چنگر، باکلان و مرغابی سر سبز کشف و ضبط شد.
استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟