کشف 2 ونیم تن مواد مخدر و 55 ھزار لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان

سردار"عبدالرضا ناظری" اظهار کرد: در ھفته گذشته یک طرح ھدفمند و از قبل برنامه ریزی شده با رویکرد ارتقاء امنیت اجتماعی در سراسر استان کرمان به اجرا در آمد.
وی افزود: در این طرح در کنار به کارگیری بخشی از توان انتظامی و پلیس ھای راه و راھور در حوزه کنترل ترددھای مرتبط با محدودیت ھای کرونایی، در سایه تدابیر اطلاعاتی و رصدھای انجام شده در مجموع 2 تن و 545 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و در این رابطه 60 قاچاقچی و افراد مرتبط با باندھای خرد و کلان قاچاق مواد افیونی دستگیر شدند.
به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در این رابطه 45 دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز که توسط سوداگران مرگ برای حمل مواد مخدر مورد استفاده قاچاقچیان و رابطان آن ھا قرار گرفته بود، توقیف شد و اطلاعات خوبی از تحرکات بعدی عاملان حمل و توزیع خرد و کلان مواد مخدر به دست آمد.
وی ھمچنین از دستگیری 40 خرده فروش و جمع آوری 88 معتاد متجاھر خبر داد و گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت نیز در مجموع 55 ھزار و 800 لیتر سوخت قاچاق کشف و 43 نفر در ارتباط با فعالیت ھای قاچاق دستگیر شدند.
ناظری ادامه داد: در این طرح با شناسایی و دستگیری 195 سارق در مجموع 479 فقره سرقت نیز کشف و با تلاش بی وقفه ماموران پلیس 6شش نفر به اتھام انجام قتل و 7 تن دیگر نیز به سبب انجام تیراندازی ھای ایذایی و اخلال در نظم و امنیت شھروندان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ھمه این دستاوردھا در کنار حضور پررنگ تیم ھایانتظامی و پلیس راه و راھور در محورھای ورودی استان برای کنترل ترددھای مرتبط با محدودیت ھای کرونا و در کنار آن خدمات رسانی به شھروندان در سطح رده ھای انتظامی، به نوع خود بخشی از تلاش ھای جھادگونه ھمکارانمان در ایام سالگرد شھادت سردار دل ھا بودند که امیدواریم رضایتمندی عموم شھروندان و رضایت خداوند را به ھمراه داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: یکی از تدابیر مهمی که به اجرا در آمده، افزایش تیم های گشت نامحسوس پلیس سراسر استان هم در حوزه انتظامی و هم پلیس راهور است تا با پایش نامحسوس اماکن عمومی و معابر دورن و برون شهری از بروز جرائم و تخلفات پیشگیری و زمینه ارتقاء امنیت را فراهم آورند.
ناظری با اشاره به اینکه تیم های گشت انتظامی به صورت شبانه روزی نقاط مختلف به ویژه محدوده های جرم خیز را تحت پوشش دارند که این گشت ها در این ایام باقیمانده سال افزایش خواهند داشت، تصریح کرد: موضوع کاهش و پیشگیری از سرقت ها مهمترین دغدغه پلیس است و در این رابطه یکسری اقدامات و تدابیر از جمله تقویت تیم های گشت، افزایش نیروهای سامانه 110، جلب همکاری سازمان های فرهنگی و اجتماعی و توسعه زیرساخت های نظارت تصویری را در دستور کار قرار داده ایم تا با مدیریت نظم و امنیت ایام پایانی سال به استقبال سال جدید و طرح های مهم این ایام برویم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649523 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟