18 جوان که در شرکت هرمی کلاهبرداری می کردند به دام افتادند

 معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 18جوان که در شرکت هرمی موسوم به کیونت فعالیت می کردند، خبر داد.
به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" ، بیان داشت: دهم دی ماه امسال فردی با مراجعه به پلیس آگاهی به همراه داشتن پرونده ای از دادسرای ناحیه 31 تهران به کارآگاهان اعلام کرد، پسرم 40 روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در یک شرکت کاریابی به تهران آمده و پس از مراجعت به تهران در تماسی تلفنی عنوان داشت، برای رهن خانه نیاز به 112میلیون تومان پول دارد که این مبلغ را برای فرزندم تهیه و به وی پرداخت کردم تا اینکه ارتباطش با خانواده قطع شد و گاهاً به صورت تلفنی ارتباط داشت.
وی بیان داشت: با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، دریافتند که فرزند شاکی گرفتار شرکت های هرمی شده و متعاقب آن مخفیگاه آنها در محدوده شرق تهران شناسایی شد.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: با هماهنگی های قضائی سیزدهم دی ماه کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی 18 جوان را که به عضویت شرکت هرمی کیونت در آمده بودند دستگیر کنند، گفت: در بین افراد دستگیر شده ، فرزند شاکی نیز شناسایی شد.

دستگیری 18 جوان در شرکت هرمی در تهران

این مقام انتظامی در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت تصریح کرد: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست می باشد که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می کند.
وی توضیح داد: اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت می کنند و پس از دریافت این مبالغ آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.
سرهنگ تقی پور اضافه کرد: کلیه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 649112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟