دستگیری 38 شکارچی غیرمجاز در بابل

 ۳۸ شکارچی غیرمجاز هنگام شکار در آببندان روستای مرزون‌آباد شهرستان بابل توسط یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران دستگیر شدند.
به گزارش رکنا ، از این شکارچیان ۶۳ قطعه لاشه پرندگان از گونه های چنگر و مرغابی ، ۳۸ قبضه سلاح شکاری با ۲۰۰ تیر فشنگ کشف شد.
بر اساس گزارش محیط زیست مازندران ، از ابتدای دی ماه تاکنون ۵۴ شکارچی غیرمجاز هنگام شکار در تالاب ها و آببندان های استان دستگیر شدند که از آنها بیش از یکصد قطعه لاشه پرندگان زمستان گذران کشف شد و متخلفان هم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
شکار پرندگان در مازندران امسال به خاطر شیوع همزمان کرونا و آنفلوانزای حاد پرندگان ممنوع اعلام شده است ولی با این وصف هر ماه ده ها شکارچی غیرمجاز بی توجه به ممنوعیت در مناطق مختلف استان در حال شکار هستند که برخی از آنها دستگیر می شوند.
مازندران با داشتن تالاب بین المللی میانکاله و تالاب های محلی سرخرود در فریدونکنار و ۸۰۰ چشمه آببندان همه ساله پذیرایی بیش از ۹۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران است. جمعیت این پرندگان در برخی فصول مهاجرت زمستانی به حدود ۱.۵ میلیون بال می رسد.

اگر چه آمار رسمی در باره میزان شکار مجاز و غیرمجاز پرندگان زمستان گذران مهاجر در مازدران وجود ندارد ، ولی گمانه زنی ها حاکی است که حدود یک پنجم پرندگان مهاجر به روش های مختلف هر ساله شکار می شوند.

شکار غیرمجاز پرندگان بر اساس مصوبات شورای عالی محیط زیست جریمه نقدی و زندان در پی دارد. حداقل جریمه شکار یک قطعه پرنده مهاجر یک میلیون ریال است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟