کشف کبک های قاچاق در شهرستان انار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان از کشف ۵۸ قطعه کبک قاچاق بدون مجوز حمل توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان انار خبر داد.

نادر سیدی روز یکشنبه  افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پاسگاه انتظامی بیاض واقع در شهرستان انار با رصد اطلاعاتی و هماهنگی با مراجع ذیصلاح موفق به کشف یک محموله قاچاق پرنده زنده از یک اتوبوس در محور یزد به رفسنجان شدند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این اتوبوس تعداد ۵۸ قطعه کبک زنده که به صورت غیرقانونی در حال انتقال بودند کشف و یک متهم نیز تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی، فروش و حمل پرنده زنده بدون دریافت مجوز از ارگان های مربوطه تخلف محسوب می شود و پیگرد قضایی دارد.

وی بیان کرد: همچنین مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در حین گشت و کنترل و پایش های شبانه مناطق در منطقه جبالبارز شمالی موفق به دستگیری متخلف شکار و صید ۲ قطعه کبک شدند.

سیدی ادامه داد: در این مأموریت یک متخلف دیگر نیز پیش از اقدام به شکار پرندگان مهاجر آبزی در حاشیه رودخانه هلیل جیرفت دستگیر شد.

وی گفت: در این مأموریت ۲ قطعه کبک، یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پنج تیر، تعدادی فشنگ ساچمه ای و دیگر ادوات شکار و صید کشف و ضبط و پرونده متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

شهرستان انار در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 647387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟