حوادث اصفهان یک کشته و 31 مصدوم برجاگذاشت

به گزارش رکنا، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز شنبه گفت: ساعت ۲۴ شب گذشته یک مورد حادثه مسمویت با مونوکسیدکربن در سودرجان کلیشاد به اورژانس ۱۱۵ اعلام و یک واحد امدادی به محل اعزام شد.
غفور راستین با اشاره به اینکه علت این مسمومیت نقص فنی بخاری گاز سوز بوده است افزود: یک زن۳۴ ساله و پسر ۱۰ ساله در این حادثه مسموم و برای درمان به بیمارستان شفا کلیشاد منتقل شدند.
وی درباره حادثه مشابه دیگری که ظهر روز گذشته در محله ب ۲ فولادشهر به دلیل اشکال در دودکش بخاری رخ داده بود اظهارداشت: در این حادثه یک مرد ۳۵ ساله مسموم و پس از دریافت خدمات اولیه درمانی در محل، به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد.
فولادشهر که در سال ۱۳۷۳به عنوان یک شهر جدید فعالیت خود را آغاز کرده در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان در محور ارتباطی اصفهان شهرکرد واقع شده است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در تشریح حوادث روز پنجشنبه گفت: ساعت ۶ و ۴۲ دقیقه روز پنجشنبه یک مورد حادثه سمومیت با co به علت اشکال در دودکش بخاری در تیران اعلام و یک واحد امدادی به محل اعزام شد.

وی اضافه کرد: این حادثه ۲ مسموم ۱۸ ساله داشت که برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان بهنیا تیران منتقل شدند.

شهرستان تیران وکرون دارای ۷۳۵ کیلومتر راه همسنگ است.

شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

راستین تصریح کرد: بروز یک حادثه مسمومیت با مونوکسید کربن در خیابان الفت غربی بهارستان به دلیل اشکال در دودکش بخاری موجب مسمومیت مرد ۳۵ ساله و انتقال وی به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان شد.

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی‌ شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز قرار گرفته است.

وی درباره حادثه مسمومیت پسربچه ۷ ساله در منزلی در خیابان انقلاب اسلامی ملک‌شهر نیز گفت: این حادثه به علت نصب آبگرمکن در داخل حمام منزل و بروز مشکل در آن رخ داد که والدین کودک برای اعزام وی به بیمارستان رضایت ندادند و این کودک در محل به صورت سرپایی درمان شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان درخصوص حادثه برخورد ۲ دستگاه خودروی پراید و سمند ساعت ۱۸ و ۵۵ دقیقه روز پنجشنبه روبرو امامزاده سید محمد خمینی‌شهر افزود: این حادثه ۹ مصدوم شامل سه مرد، چهار زن و ۲ کودک داشت که توسط سه واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی‌شهر منتقل شدند.

فوریت‌های پزشکی شهرستان خمینی‌شهر با برخورداری از ۶ پایگاه شهری و جاده‌ای، ۴۳ نفر پرسنل، یک اتاق فرمان، ۶ آمبولانس فعال و ۳ آمبولانس رزرو به صورت شبانه‌ روزی در حال ارائه خدمات به بیماران و مصدومان اورژانسی است.

خمینی شهر با جمعیت بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است.

وی همچنین بیان کرد: صبح روز دوشنبه یک مورد تصادف میان دو خودروی تیبا و پژو ۴۰۵ در جاده اصفهان- نایین بعد از مزرعه میراحمد رخ داد که موجب کشته شدن یک مرد حدود ۵۰ ساله و مصدوم شدن ۵ نفر شامل چهار مرد و یک زن شد.

راستین عنوان کرد: سه نفر از این مصدومان به بیمارستان حشمتیه نایین منتقل و دو نفر دیگر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

فوریت‌های پزشکی شهرستان نایین با برخورداری از ۶ پایگاه، یک اتاق فرمان مشترک با شهرستان خور و ۴۲ نفر تکنسین و امدادگر ۲۴ ساعته به مصدومان و بیماران اورژانسی خدمات ارائه می‌کنند.

شهرستان نایین با جمعیت بیش از ۳۹ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۴۰ کیلومتری و کوهپایه در ۶۵ کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است.

وی درمورد حادثه برخورد خودروی سواری دنا با درخت مقابل بیمارستان چمران اصفهان نیز گفت: در این سانحه پنج پسر نوجوان حدود ۱۵ساله مصدوم و پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان فارابی منتقل شدند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: وقوع حادثه مسمومیت با مونوکسیدکربن منتشر شده از آبگرمکن در بهرام‌آباد یک زن و ۲ کودک را مسموم و راهی بیمارستان غرضی کرد و در دولت آباد نیز دو مرد تبعه افغانستان به دلیل استنشاق گاز مونوکسیدکربن مسموم شدند اما برای اعزام به بیمارستان رضایت نداده و توسط نیروهای اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل درمان شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟