پلیس مینیاپولیس یک شهروند آمریکایی دیگر را به کام مرگ فرستاد

به گزارش رکنا،  پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا چهارشنبه شب به وقت آمریکا یه مرد را به ضرب گلوله کشت.
این اولین قتل به دست پلیس این شهر بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در ماه مه بود که اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در شهرهای مختلف آمریکا را در پی داشت.
«مداریا آرادوندو» رئیس پلیس این شهر در یک کنفرانس خبری مدعی شد اظهارات شاهدان نشان می‌دهد مرد کشته شده بعد از آن که پلیس خودرویش را متوقف کرد، ابتدا به سمت پلیس شلیک کرد. این اتفاق در کمتر از یک مایلی محل قتل جورج فولید رخ داد.
جمعیت ده‌ها نفری شهروندان این شهر در اعتراض به این اقدام پلیس، خارج یک پمپ بنزین نزدیک محل تیراندازی تجمع کردند و بر سر ماموران پلیس فریاد زدند.
به گزارش «نیویورک پست»، آرادوندو در این کنفرانس مطبوعاتی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کنند.
وی وعده داد تصاویر دوربین لباس افسران پلیس به زودی منتشر خواهد شد.
هنوز مشخص نیست چند افسر پلیس در این حادثه مشارکت داشتند و اداره جرایم ایالتی در حال انجام تحقیقات در این خصوص است.
اوایل خردادماه بود که یک کلیپ ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان منتشر شد که در آن یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت «مینه‌سوتا» به مدت ۹ دقیقه زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی قرار داد و در حالیکه او می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد، هیچ واکنشی نشان نداد. در نهایت این شهروند آمریکایی جان خود را از دست داد.
به دنبال انتشار کلیپ ویدئویی قتل فلوید ، تظاهراتی از شهر مینیاپولیس در اعتراض به رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا با سیاهپوستان آغاز شد و کم کم به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر جهان گسترش یافت.
از زمان قتل فلوید تاکنون، کلیپ‌های ویدئویی متفاوتی از خشونت‌های پلیس با سیاهپوستان دآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟