دستگیری 2 کلاهبردار اینترنتی در تویسرکان

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد معصومی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت چند تن مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از آنها در شهرستان تویسرکان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با اطلاعاتی که مالباختگان از روش کلاهبرداری این شیادان در اختیار آنها قرار دادند و با به کارگیری شگردهای پلیسی، دو نفر را که به روش فیشینگ اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می کردند را شناسایی و دستگیر کردند و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به مالباختگان تحویل شد.

معصومی بیان کرد: در بررسی ها مشخص شد، کلاهبرداران با این شیوه و شگرد که فرد مالباخته برنده جایزه شده او را به پای خودپرداز کشانده و با شگردهای خاص مبالغ داخل کارت آنها را خالی می کردند و چند مورد هم کلاهبرداری از طریق خرید اینترنتی بوده است.

وی افزود: شیوه دیگر کلاهبردارن این بوده که با قیافه و ظاهری موجه در کنار عابر بانک ها به کمین نشسته و وقتی فرد سالخورده ای قصد گرفتن پول از خودپرداز را داشته با چاپلوسی کارت را از او گرفته و مبلغ مورد نظر شخص سالخورده را از خودپرداز اخذ و به جای دادن کارت به آن شخص، کارت دیگری را به او تحویل داده و با داشتن رمز کارت مربوطه، کل مبلغ کارت را خالی می کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟