دستگیری شکارچیان گرازهای وحشی در قزوین

به گزارش رکنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یک تیم از شکارچیان غیرمجاز که مبادرت به شکار۳۴ راس گراز وحشی کرده بودند، با رصد اطلاعاتی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مهدی طاهری روز یکشنبه  اظهار داشت: این شکارچیان غیرمجاز همچنین اقدام به شکار پنج سر خرگوش و پنج جوجه تیغی کرده بودند.

وی اظهار داشت: این افراد پس از هر شکار و حین تخلف از کار وقیحانه خود کنار لاشه های حیوانات شکار شده عکس می گرفتند که با رصد اطلاعاتی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه الموت غربی و استان قزوین شناسایی و با یک کار تیمی و برنامه ریزی های انجام شده طی یک عملیات چندین ساعته که به صورت پیاده در زیستگاه های طبیعی استان قزوین و در منطقه الموت غربی صورت گرفت، حین انجام شکار غیرمجاز دستگیر شدند.

این مسوول گفت: از افراد متخلف که هفت نفر بودند، ۲ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، ۲ قبضه سلاح مجاز، بیش از ۱۰۰ تیر فشنگ کالیبر۱۲ و چهار پاره، تعداد زیادی ادوات شکار و چندین قلاده سگ شکاری تازی کشف و ضبط شد.

طاهری ادامه داد: متهمان پرونده جهت برخورد قانونی پس از دستگیری و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در تمام ایام شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های حیات وحش حضور داشته که ضمن پیشگیری از تخلفات شکار و صید و تخریب محیط زیست با متخلفان و متصرفان با جدیت برخورد خواهند کرد.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت و چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در الموت شرقی و غربی، شهرستان آوج و دشت الله آباد در شهرستان آبیک است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟