کشف بیش از 486 میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش رکنا،  علی تشنه‌دل پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی، از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و دستگاه‌های عضو کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا استفاده شد.

او گفت: در این راستا، بیش از هفت هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی قاچاق کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در استان سمنان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این بازرسی‌ها طی گشت‌های مشترک و با حضور دستگاه‌های نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاه‌های کاشف موضوع ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و غیرصنفی و سطح عرضه انجام شده است.

او افزود: عمده‌ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه‌های کالایی آرایشی و بهداشتی، مواد دخانی، مواد غذایی، سوخت، آرد و نان و ... است.

تشنه‌دل گفت: یک هزار و ۲۳۷ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ بر ۴۸۶ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق باید مردمی شود، گفت: در مباحث و برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کلان نگری انجام شود.

او بیان کرد: تمام اقدامات در این زمینه باید هوشمندانه، عالمانه و با در نظر گرفتن تمامی جزئیات و جوانب کار صورت گیرد تا اثربخشی داشته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟