بازداشت عامل انتشار تصاویر خصوصی در گلوگاه

جانشین انتظامی گلوگاه گفت: متهم به هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی دستگیر شد.
به گزارش رکنا، جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه در ادامه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر درج و انتشار اطلاعات خصوصی وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ اسماعیل حسن زاده افزود: ماموران با تحقیقات گسترده، فرد ناشناس را که پس از دریافت اطلاعات شخصی شاکی، قصد سوء استفاده مالی از وی را داشت شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

او گفت: متهم در تحقیقات ماموران انتظامی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را تهدید برای اخاذی و سوء استفاد از شاکی اعلام کرد.

سرهنگ حسن زاده افزود: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از شهروندان خواست از نگهداری و در اختیار قرار دادن اطلاعات و تصاویر خصوصی از طریق تلفن همراه، برای دیگران به دلیل وجود احتمال سوء استفاده جدا پرهیز کرده و در صورت برخورد با هرگونه تهدیدی از سوی افراد فرصت طلب بدون هرگونه نگرانی‌ای موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جزء در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟