دستگیری یک‌هزار و 238 جاعل و کلاهبردار در آذربایجان‌غربی

 رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک‌هزار و ۲۳۸ نفر جاعل و کلاهبردار در ۹ ماه امسال دستگیر شده اند.

به گزارش رکنا، سرهنگ سامان غنی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۷۳۸ نفر کلاهبردار و ۵۰۰ نفر نیز جاعل هستند.

وی اضافه کرد: ۹۷ درصد از پرونده های جعل و ۹۵ درصد پرونده های کلاهبرداری در آذربایجان‌غربی منجر به کشف و دستگیری متهمان شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در رده بندی جعل اسکناس و اوراق بهادار با ۳۵ درصد، جعل اسناد و مالکیت با ۲۹ درصد و جعل مدارک شناسایی و هویتی با ۱۵ درصد از لحاظ جرائم را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ غنی زاده گفت: در حوزه کلاهبرداری نیز خرید و فروش مال غیر شامل املاک و وسایل نقلیه با ۷۳ درصد کلاهبرداری تلفنی، برداشت از حساب متقلبانه با ۱۹ درصد و امور بازرگانی و تجاری با ۹ درصد بیشترین جرم های اتفاق افتاده در آذربایجان غربی بوده است.

به گزارش ایرنا، جعل و کلاهبرداری از جمله مهمترین جرایم کشف شده در کشور است که علاوه بر جنبه خصوصی، جنبه عمومی نیز دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟