کرونا جان 8 پرستار مشهدی را گرفت

8 پرستار در خراسان رضوی براثر ابتلا به کرونا جان باختند.
 مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هشت نفر از پرستاران شاغل در بخش های کرونایی زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر امیررضا صالح مقدم افزود: طبق مقررات پرونده همکاران متوفی در حوزه پرستاری در اختیار سازمان‌های ذیربط قرار گرفته تا مراحل رسیدگی و قرار گرفتن آنان در لیست شهدای مدافع سلامت انجام شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه هشت هزار و ۲۰۰ پرستار با مدرک مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت می کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بخش های کرونایی خدمت کرده اند و بقیه به دلیل ابتلا به بیماریهای زمینه ای و سایر بیماریها از حضور در بخش های کرونایی معاف شده اند.
وی افزود: استاندارد تعداد پرستاران به ازای هر تخت محاسبه می شود که در این حوزه کشور ما از استانداردهای جهانی پایین تر است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به دلیل وسعت جغرافیایی و تعداد بیماران بیشتر در حد استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.
صالح مقدم ادامه داد: استاندارد نبودن نسبت تعداد بیماران به پرستاران، بر روی نحوه و کیفیت ارائه خدمات پرستاری تاثیرگذار است.
وی گفت: پرستاران در این برهه از تاریخ نشان دادند که به جز توانمندی، دانش و مهارت از لطافت روحی بسیار برخوردارند و سلامتی دیگران را مقدم بر سلامتی خود می دانند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد پرستاران کمتر از نیاز جامعه است و همین موضوع باعث دشواری و فشردگی کار آنها می شود افزود: علاوه براین با توجه به محدودیت های اقتصادی و مالی شاید برخی از مطالبات صنفی و حقوقی آنها نیز باقی مانده است.
وی ادامه داد: این دانشگاه تاکنون در قالب کارانه و اضافه کار مبالغی را به پرستاران پرداخت کرده است که در مقایسه با کل کشور دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وضعیت مناسبی برخوردار است.
۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان از طریق دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که با فوت ۱۵۳ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟