دستگیری 6 عامل حفاری غیرمجاز در بناب

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۶ نفر از عاملان حفاری غیرمجاز در اراضی روستای توتاخانه شهرستان بناب دستگیر شدند.

سرهنگ کاظم داداشی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: به دنبال دریافت گزارشات مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز به ‌منظور کشف اموال تاریخی و فرهنگی در اراضی روستای "توتاخانه" شهرستان بناب، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان با حضور در محل، عاملان را در حین انجام حفاری غیرمجاز شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش رکنا، وی اظهار داشت: طی این عملیات تعداد ۶ عامل حفاری غیرمجاز که اقدام به حفاری برای کشف اموال تاریخی کرده بودند، دستگیر و ابزارآلات مورد استفاده آنها ضبط شد.

داداشی ادامه داد: افراد خاطی به همراه ابزارآلات ضبط شده به‌ عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و مراحل قانونی برابر مقررات انجام خواهد شد.

وی افزود: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی به دلیل داشتن موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از عرصه های گوناگون تاریخی و میراثی به یکی از مناطق پررونق حفاری های غیرمجاز برای افراد سودجو در شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف تبدیل شده است.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، هدف اصلی از حفاری های غیرمجاز متعدد در آذربایجان شرقی، کشف اشیای عتیقه در مناطق مختلف تاریخی عنوان است که شرایط کرونایی و تهدید مشاغل مختلف به خصوص در حوزه کارگران فصلی از جمله دلایل این پدیده می باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟