دستگیری 2 شکارچی غیر مجاز در شهربابک

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمان از دستگیری ۲ نفر از متخلفین شکار غیرمجاز یک رأس قوچ وحشی در شهربابک این استان خبر داد.
به گزارش رکنا، نادر سیدی روز یکشنبه  افزود: ماموران یگان حفاظت سر محیط بانی دهج شهرستان شهربابک استان کرمان طی گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده با شنیدن صدای شلیک گلوله، اقدام به دوربین‌کشی در چند محور حساس کردند و پس از ساعت ها پیاده روی متوجه حضور ۲ نفر متخلف در این منطقه شدند.
وی بیان کرد: ماموران پس از شناسایی و رویت متخلفین، یک نفر از آنها را به همراه لاشه یک رأس قوچ وحشی دستگیر کردند و نفر دوم که با استفاده از تاریکی شب موفق به فرار شده بود، پس از شناسایی و هماهنگی با مرجع قضایی، بازداشت و پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا شهرستان ارجاع شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمان اظهار داشت: همچنین ماموران یگان حفاظت شهرستان بردسیر متخلفین شکار غیرمجاز سه قطعه کبک و تیهو را دستگیر کردند و خودروی متخلفین با هماهنگی قضایی و کسب دستور دادستان شهرستان بردسیر به پارکینگ دلالت و ۲ نفر متخلف جهت سیر مراحل قانونی بازداشت شدند.
وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در روزهای گذشته سه قبضه اسلحه و ادوات شکار نیز از شکارچیان متخلف قبل از ازآسیب به حیات وحش در شهرستان های سیرجان و کرمان کشف کردند و متهمان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شدند.
سیدی تصریح کرد: همچنین یک بهله عقاب مارخور که بدلیل برق گرفتگی توسط دوستداران طبیعت در ماه های گذشته تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان شده بود، با همکاری عابد کوهپایه از حامیان حیات وحش این شهرستانتحت درمان قرار گرفت و پس از بهبودی کامل در منطقه شکار ممنوع گودغول، زیستگاه این پرنده رهاسازی شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟