دستگیری باند سرقت سوخت از نیروگاه علی‌آبادکتول/ سرقت بیش از یک میلیون لیتر گازوئیل

به گزارش رکنا ، هادی هاشمیان گفت: اعضای این باند که مجموعه‌ای که از کارکنان نیروگاه برق علی‌آبادکتول و رانندگان تریلی‌های نفتکش بودند، گازوئیل‌های ارسالی به این نیروگاه که برای تولید برق استفاده می‌شد، از نیروگاه خارج می‌کردند و می‌فروختند.
وی ادامه داد: متهمان پیش از رساندن سوخت به نیروگاه در بین راه گازوئیل تانکرها را خالی می‌کردند و سپس یا با همان تانکرهای خالی و یا با تانکرهای پر از آب راهی نیروگاه علی‌آبادکتول می‌شدند و با هماهنگی قبلی، اقدام به تخلیه می‌کردند.
وی ادامه داد: با گزارش حراست نیروگاه برق، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی علی‌آبادکتول قرار گرفت و پس از تحقیقات، ۱۱ نفر از کارکنان نیروگاه ، رانندگان متخلف و مالخرها شناسایی و دستگیر شدند.
وی با بیان این که بررسی‌ها در این پرونده همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون تحقیقات از سرقت بیش از یک میلیون لیتر گازوئیل با ۴۰ تانکر حکایت دارد که احتمال افزایش این اعداد و ارقام وجود دارد.
هاشمیان با بیان اینکه به متهمان این پرونده اتهام سرقت تانکر سوخت و تحصیل مال از طریق نامشروع تفهیم شده، افزود: پنج نفر آنها با صدور قرار وثیقه به زندان معرفی شدند و بقیه با قرارهای کفالت و وثیقه فعلا آزادند.
نیروگاه برق علی‌آبادکتول از سال ۱۳۹۷ با تغییر سوخت، با گازوئیل هم برق تولید و وارد مدار می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟