6 نجات یافته و یک جان‌باخته براثر باران در سیریک

به گزارش رکنا ، مختار سلحشور روز سه شنبه  با اشاره به بارش ۹۰ میلی‌متر باران روز گذشته در شهرستان سیریک اظهار داشت: این میزان بارش در بخش مرکزی موجب آبگرفتگی شدید شهر سیریک و تعدادی از روستاها شد.

وی یادآور شد: ۶ نفر سوار بر خودرو در بخش مرکزی سیریک در رودخانه گز محاصره شده بودند که با اعزام تیمی از شهرستان و تیم دیگری به عنوان پشتیبان از شهرستان میناب و با کمک مردم محلی نجات یافته و به منطقه امن منتقل شدند.

وی ادامه داد: یک تَن راکب موتور سیکلت در رودخانه روستای شمع‌جو سیریک گرفتار سیلاب شده و در محاصره آب قرار گرفته بود که با وجود تلاش های صورت گرفته برای نجاتش جان خود را از دست داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اشاره کرد: منزل مسکونی ۶۹ خانوار در روستاهای مختلف شهرستان سیریک دچار آبگرفتگی شد که جمعیتی نزدیک به ۳۴۵ نفر را شامل می‌شود و از بین آنها به ۱۷ خانواری که منازل‌شان قابل سکونت نبود چادر برای اسکان موقت داده شد.

به گفته سلحشور، ۳۴۵ تخته پتو، ۱۳۸ تخته موکت، ۲۰ عدد ست ظروف آشپرخانه، ۷۱ بسته ۷۲ ساعته مواد غذایی، ۲۲۰ کیلوگرم برنج، ۲۶ کیلوگرم چای بین خانوارهای آسیب دیده از این بارندگی توزیع شد و اکنون شرایط به وضعیت پایدار رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: امدادرسانی به آسیب دیدگان و افراد متاثر از بارندگی تا صبح امروز خاتمه یافت و نیروهای هلال احمر در حال ارزیابی مجدد وضعیت هستند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر پنج تیم از سیریک و یک تیم اعزامی از شهرستان میناب امدادرسانی را انجام دادند.

شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟