دندانپزشک تهرانی 8  زندانی را از زندان آزاد کرد

به گزارش رکنا، سیدحشمت الله حیات الغیب با اشاره به لزوم اجرای سریع و دقیق بخشنامه قوه قضائیه مبنی بر پایش زندانیان و تأکیدات رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: افرادی که کمک کردن به دیگران را یکی از دغدغه های اصلی خود می بینند، به بالاترین جایگاه انسانی رسیده اند.
مدیر کل زندان های استان تهران ادامه داد: نیکوکاران این استان در امر آزادی زندانیان نیازمند پیشقدم هستند و به یاریشان می شتابند. از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، با همکاری نیکوکاران و مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، ضمن پرداخت ۵میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان، موجبات آزادی ۳۵۹ نفر فراهم شده و به کانون خانواده خویش بازگشته اند.
حیات الغیب تأکید کرد: همچنین طی شش ماه نخست سال جاری، نیکوکاران مبلغ ۳ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال نیز برای اخذ رضایت شکات و کمک به آزادی ۱۵ نفر زندانی زن اهداء نمودند که بسیار جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج، زندانیان آزاد شده را تحت پوشش های حمایتی، حقوقی، معیشتی، درمانی و مشاوره ای قرار می دهد و طی شش ماه نخست سال برای پانزده نفر از این افراد، سرپناه و وسایل زندگی تأمین نموده اند که این کمک ها نیز از محل هدایای نقدی نیکوکاران تأمین شده است.
مدیر کل زندان های استان تهران تصریح کرد: ۲۶ نفر از مددجویان آزاد شده که تحت پوشش مرکز یاد شده هستند، در مجموع ۵ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال وام خوداشتغالی دریافت کرده اند تا با استفاده از مهارت های شغلی و هنری که در طول ایام حبس در زندان فرا گرفته و مدارک معتبر فنی و حرفه ای برایشان صادر شده، وارد عرصه کارآفرینی شوند.
وی با اعلام این که ۳۶۰ خانوار نیز در چهار مرحله سبد حمایتی معیشتی دریافت کرده اند، تأکید کرد: نیکوکاران این استان در امر آزادی زندانیان نیازمند پیشقدم هستند، به یاریشان می شتابند و امید است با راهکارهای قانونی که توسط قوه قضائیه و سازمان زندان ها ابلاغ گردیده، طرح پایش روزانه زندانیان با سرعت و دقت مضاعف انجام شده، تا حد امکان افرادی که مستحق استفاده از تخفیفات و مساعدت قضایی هستند، شناسایی و زمینه آزادی آنان فراهم شود و با کمک مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و کمک های دلسوزانه نیکوکاران تهرانی مسیر درست زندگی را در پیش گیرند.
مرکز مراقبت بعد از خروج در منطقه ۵ شهرداری تهران، میدان الغدیر جنب کانون اصلاح و تربیت قرار دارد و آماده دریافت کمک های مردم نیکوکار و نیز پوشش حمایتی زندانیان آزاد شده است.
دندانپزشک نیکوکار بدهی ۸ زندانی را پرداخت کرد
مدیر کل زندان های استان تهران همچنین گفت: با تلاش مددکاران و کمک دندانپزشک نیکوکار تهرانی، ۸ نفر زندانی بدهکار نیازمند آزاد شده، به آغوش خانواده بازگشتند.
حیات الغیب افزود: کمک به انسانهای نیازمند سنت و شیوه همه پیامبران، ائمه و بزرگان است و ما هم به عنوان یک ایرانی وظیفه دستگیری از همنوعانمان را داریم. در تاریخ اسلام، سفارش پیامبران سهل گرفتن بر بدهکار بوده، اگر هم کفاره ای بر گردن کسی بود آزاد نمودن بنده اولویت داشت و زندانی را آزاد می نمودند و از امورات مهم جامعه است.
عضو هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران اعلام کرد: در روزهایی که کادر درمان و پزشکان، با ایثار جهادگونه در مقابل بیماری کرونا ایستاده اند تا جان مردم را نجات دهند، یک نفر دندانپزشک آستین همت بالا زد تا به زندانیان نیازمند بدهکار کمک کند و در این روزهای سخت به کانون خانواده خود برگردند.
وی همچنین افزود: دندانپزشک نیکوکار که نخواست نام خود را اعلام کند، با پرداخت یک میلیارد ریال به حساب نمایندگی ستاد دیه استان تهران، زمینه آزادی یک نفر زن و ۷ نفر مرد زندانی را که مرتکب جرایم غیرعمد شده بودند، فراهم کرد.
مدیر کل زندان های استان تهران با تقدیر از این اقدام انساندوستانه گفت: چنین افراد نیکوکاری با تأسی از سیره نبوی، آستین همت را بالا می زنند و بدون شک اجر و پاداش الهی نزد ایزد متعال برایشان محفوظ و دعای خیر خانواده های این زندانیان بدرقه راهشان خواهد بود.
آزادی ۸ نفر زندانی با پرداخت بدهی از سوی یک دندانپزشک نیکوکار
مدیر کل زندان های استان تهران گفت: از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی جهت اجرای برنامه های فرهنگی ۸۵ نفر روحانی معرفی شده اند. در اجرای فاز دوم تفاهمنامه بین اداره کل زندان های استان تهران و اداره کل تبلیغات اسلامی، ۵۰ نفر روحانی دیگر به مجموعه نیروهای شاغل در زندان ها ملحق شدند.

مدیر کل زندان های استان تهران ضمن تأکید بر لزوم استمرار همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی با این مرکز اظهار داشت: روحانیون نقش مهمی در حوزه تربتی دارند و کار فرهنگی بدون حضور گسترده روحانیون به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
سیدحشمت اله حیات الغیب تصریح کرد: انسان متعالی دارای بعد روحی، شخصیتی، اخلاقی و مهارتی است و حضور روحانیون در زندان ها کمک شایانی به امر اصلاح و تربیت و رسیدن به آرمان های سازمان زندان ها در بازگشت سالم مددجویان به جامعه ایفاء می نماید.
وی تصریح کرد: یکی از اولویت های ما ترویج فرهنگ قرآنی و دینی است در امر نماز طی پنج سال اخیر به صورت متوالی، اداره کل زندان های استان تهران، بین دستگاه اجرایی دستگاه شایسته تقدیر شناخته شده است.
مدیرکل زندان های استان تهران ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ نمازخانه و تعداد ۷۰ نفر روحانی در مجموعه زندان‌های استان تهران فعالیت می کنند. روزانه بیش از ۱۲ هزار زندانی در برنامه های روخوانی و روانخوانی قرآن را به صورت دسته جمعی حضور دارند.
حیات الغیب با اشاره به فعالیت های گسترده فرهنگی و تربیتی گفت: ۱۲۰۰ حافظ زندانی قرآن از یک جز تا سی جزء و نیز قریب به ۳۰۰ هیئت مذهبی داریم، هر چقدر بتوانیم باید برنامه های فرهنگی را ارتقاء داده و اوقات فراغت زندانیان را به نحو مطلوب پر کنیم و باعث کاهش بازگشت آنها به زندان شویم.
وی تصریح کرد: علاوه بر این کلاس نهضت سوادآموزی برگزار می شودف افراد کم سواد و بی سواد شناسایی شده و از بدو ورود تحت آموزش قرار می‌گیرند. همچنین امکان ادامه تحصیل برای زندانیان فراهم است و علاوه بر این اقدامات بحث کتابخوانی به صورت جدی پیگیری می شود افرادی که در برنامه های قرآنی شرکت کنند از امتیازات مختلفی مانند عفو و مرخصی برخوردار می شوند. در مرحله اول اجرای تفاهمنامه بین دو مرکز، ۳۵ نفر روحانی جهت اجرای امور فرهنگی به گروه روحانیون زندان های استان تهران پیوسته بودند.
بر اساس این گزارش، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل زندان‌های استان تهران به امضای دو طرف رسیده است، بر مواردی مانند آماده سازی و مشارکت در برگزاری کلاس های آموزشی، اعزام طلاب و کارشناسان خبره، پایش مددجویان جهت کشف استعدادها، ثبت هیئات مذهبی ندامتگاه ها و شرکت در نشست های مدون با حضور اعضای اصلی و مدعو در راستای بررسی، تحلیل و رفع موانع موجود و ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری تأکید گردیده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟