کشف لوازم آرایشی قاچاق از یک انبار

به گزارش رکنا، ساعت ۴ بعد از ظهر چهارشنبه ۱۲ آذر، مأموران گشت نامحسوس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، حین گشت در اطراف میدان شوش، به دو خودرو وانت در خیابان شوش غربی مشکوک شدند. راننده‌ها در مقابل یک باربری توقف کرده و منتظر بودند تا در انبار باز شود که در همین حین، مأموران به سراغ راننده‌ها رفته و با بازرسی خودروی آنها، دریافتند که بار آنها لوازم آرایشی خارجی است.
یکی از راننده‌ها در تحقیقات گفت: فردی با ما تماس گرفت و خواست تا این لوازم را از انباری واقع در کهریزک بار زده و به این آدرس بیاوریم. ما مدرکی برای بارها نداریم اما می‌دانیم مقداری کالا نیز توسط راننده‌های دیگر به داخل انباری که در مقابلش توقف کرده‌ایم آورده شده است. با اطلاع از این موضوع، بلافاصله هماهنگی‌های قضایی صورت گرفت و مأموران وارد انبار شدند. با ورود به انبار، مأموران با مقدار زیادی لوازم آرایشی، الکترونیکی، پزشکی و... که به صورت قاچاق وارد پایتخت شده بود، مواجه شدند. مرد انباردار مدعی شد این کالاها متعلق به وی نیست و او فقط از آنها نگهداری می‌کند؛ در ادامه تحقیقات مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته انبار پرداختند.
دوربین‌ها نشان می‌داد ساعت ۴:۳۰ صبح همان روز، ۵ خودروی شوتی (خودروهایی که قاچاقچیان برای حمل کالاهای قاچاق استفاده می‌کنند) وارد انبار شده و بار خود را تخلیه کرده‌اند؛ در ادامه مشخص شد این انبار، محلی برای کالاهای قاچاق بوده و چندین قاچاقچی، کالاهایشان را که به صورت غیرقانونی از مرزها وارد ایران کرده و به پایتخت رسانده بودند، به این انبار منتقل کرده تا در فرصتی مناسب در بازار توزیع کنند و به فروش برسانند.
سرهنگ ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: حدود سیصد هزار لوازم آرایشی (کاشت ناخن و ناخن مصنوعی)، ۱ دستگاه بیت کوین، ۱۲۴ دستگاه لوازم الکترونیکی، ۶ دستگاه لوازم پزشکی، ۱۹۰ عدد لوازم جانبی موبایل محصول کشورهای چین و کره به ارزش تقریبی ۳ میلیارد ریال از این انبارها کشف شد؛ ۶ نفر که سه راننده، دو نفر از مالکان کالا و یک انباردار بودند در این رابطه دستگیر شده و تحقیقات برای دستگیری سایر افرادی که در این قاچاق نقش داشته اند ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟