کیفرخواست پرونده شهرداری زنجان صادر شد/ اعضای بازداشتی نمی‌توانند به شورا برگردند

به گزارش رکنا ، دی ماه سال قبل بود که شهردار زنجان به همراه یک عضو شورا و یکی از شهرداران مناطق به دلیل تخلفات مالی بازداشت شدند.

پس از آن چند تن از معاونین، کارشناسان دادگستری و افراد مرتبط با پرونده دستگیر شدند و بررسی پرونده که گفته می‌شد، اختلاس در آن رخ داده ادامه داشت.
دادستان زنجان در این باره گفت: کیفر خواست این پرونده پس از رفع نقص و تکمیل پرونده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب زنجان در هشت جلد ۵۳ صفحه‌ای صادر و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.
وی افزود: بر اساس ماده ۷ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء به محض صدور کیفر خواست، تعلیق متهمان پرونده الزامی خواهد بود و در این راستا مراتب به مراجع ذیربط منعکس و اعلام شده است.
دادستان زنجان با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی در برابر هرگونه فساد و انحرافی با قاطعیت ایستاده است، گفت: در هر دستگاهی فساد محرز شود، برخورد قاطع به عمل خواهد آمد و پرونده شهرداری و شورای شهر زنجان آخرین اقدام دستگاه قضائی نیست، بلکه چنانچه در هر دستگاهی تخلف و انحرافی صورت بگیرد بدون اغماض دست‌های ناپاک و متجاوزین به بیت‌المال و حقوق مردم قطع خواهد شد.

تحقیقات از 22 نفر در پرونده شهرداری

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در این باره گفت: کسانی که از آنها تحقیق شده بیش از 22 نفر هستند اما کسانی که برای آنها کیفرخواست صادر می‌شود، ممکن است کمتر از این تعداد باشد.

حجت‌الاسلام اسماعیل اسماعیل صادقی نیارکی درباره تحت فشار بودن یا نبودن دادگستری به خاطر این پرونده نیز گفت: همه افرادی که در دستگاه قضایی پرونده دارند، به دنبال این هستند که در مسیر پرونده به نفع خودشان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

صادقی نیارکی ادامه داد: اما اراده دستگاه قضایی استان اجازه چنین اقدامی را به اصحاب پرونده نخواهد داد و نه در این پرونده و نه در پرونده‌های دیگر تحت فشار قرار نگرفتیم و کسی جرات فشار آوردن به دستگاه قضایی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از بابت فشارهای درونی و بیرونی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، افزود: ورود به پرونده نه تنها کمکی نخواهد کرد، بلکه برای ورود کننده ایجاد زحمت و مشکل خواهد کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟