کشف داروی قاچاق میلیاردی در مرز‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا ، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال داروی قاچاق در مرز میرجاوه خبر داد.
سردار محمد ملاشاهی گفت: در راستای مراقبت و کنترل مرز و برخورد قاطع با هرگونه اقدام غیرقانونی در نوار مرزی، مرزداران استان با اطلاع از فعالیت قاچاقچیان دارو در منطقه مرزی میرجاوه (ریگ ملک) پس از هماهنگی با مقام قضائی و با برنامه‌ریزی عملیاتی موفق شدند، محموله بزرگ داروی قاچاق را قبل از خروج از کشور توقیف کنند.

وی افزود: مرزداران پس از چند روز کار هدفمند اطلاعاتی با شناسایی قاچاقچیان، مسیر تردد و زمان انتقال محموله دارو را مطلع و در عملیاتی غافلگیرکننده موفق شدند یک دستگاه خودرو تویوتا را توقیف کنند.

سردار ملاشاهی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی تصریح کرد:ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی، ۳۰۵ ورقه عکس رادیولوژی مارک آگفا، ۲ هزار و ۱۰۰ عدد پودر داروی درومدرول، ۷۲۰ عدد آمپول میدازولکس، ۲ هزار عدد قرص آمی تریپتیلین و ۴۰۰ کیلوگرم پودر سوربیتل را کشف کنند.

این مقام ارشد مرزبانی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه در یک عملیات دیگر، از قصد قاچاقچیان برای خروج محموله داروی قاچاق از کشور مطلع شدند، که با اشراف اطلاعاتی، محل اختفاء محموله دارو شناسایی شد.
سردار ملاشاهی با اشاره به اخذ مجوز قضائی "ورود به منزل" و هماهنگی با مقام قضائی، خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از منزل موفق شدند، ۶۴۸ بطری شربت سفکسین، تعداد ۵۲۰ هزار عدد قرص سفکسیم ۴۰۰، قرص آموکسی سیلین ۳۱ هزار و ۵۰۰ عدد، داروی گیاهی آنروست ۶۱۶ کیلوگرم و پودر سدیم ۵۰ کیلوگرم را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ارزش ۱۲ میلیارد ریالی محموله دارو‌های کشف شده قاچاق، خاطرنشان کرد: قاچاق دارو علاوه بر آسیب به اقتصاد کشور، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی بر امنیت روانی و سلامت جامعه وارد آورد و مرزدارن استان سیستان و بلوچستان با تمام توان با این پدیده شوم و غیر انسانی برخورد می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟