کلاهبرداری با ترفند واریز مبلغ در قبال تایید آگهی / هشدار پلیس اردبیل

به گزارش  رکنا ، علی قهرمان طالع بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و اعلام اینکه به یکی از حساب‌های بانکی وی مبالغی به‌صورت ریز و درشت واریز و برداشت می‌شود، خواستار رسیدگی به پرونده شد.

وی افزود: افسر پرونده با دریافت مستندات ارائه شده توسط شاکی، شروع به کشف اطلاعات جدید با بررسی پرونده و تراکنش‌های بانکی پیچیده در حساب‌های مختلف کرده و طی سرنخ‌های به دست آمده، به یکی از کلاهبرداران سایبری تحت تعقیب و فراری رسیده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: کارآگاهان سایبری با هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی، مخفیگاه وی را شناسایی و در یک عملیات سایبری موفق، به همراه تجهیزات الکترونیکی دستگیر و جهت بازجویی به پلیس فتا منتقل کردند.

کارت بانکی مردم عادی را کپی یا اجاره می‌کردیم

وی تشریح کرد: این شیاد سایبری در بازجویی‌های خود اعتراف کرد که از طریق دوستان خود کارت‌های بانکی افراد را به بهانه‌های مختلف اخذ و پس از کپی‌برداری یا اجاره کارت‌ها و همچنین ایجاد درگاه‌های جعلی ، کاربران سایت دیوار را با ارسال پیامک با مضمون «جهت تائید آگهی خود در سایت دیوار به لینک زیر مراجعه و مبلغ دو هزار تومان را واریز نمایید؛ در غیر این صورت آگهی شما پاک خواهد شد» فریب داده و با جابجایی پول در حساب‌های مختلف، اقدام به برداشت و کلاهبرداری از حساب بانکی آنان می‌کرد.

قهرمان طالع بیان داشت: هم‌وطنان عزیز به‌هیچ‌وجه کارت‌بانکی و مشخصات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده گردش حساب غیرمتعارف در حساب خود آن را به پلیس فتا گزارش کنند.

وی گفت: عموم مردم می‌توانند جهت دریافت هرگونه مشاوره و گزارش هرگونه اخبار سایبری و موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟