دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بوشهر

به گزارش رکنا،   رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از دستگیری سارقان حرفه ای و کشف ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ جوشن سهرابی درباره جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان "بوشهر" در چند روز گذشته، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی گسترده، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه ای و یک نفر مالخر در این ارتباط شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر و به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر بوشهر اعتراف کردند.

سرهنگ سهرابی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند، از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت منزل و اماکن توصیه های ایمنی را رعایت کرده و هر گونه مورد مشکوک را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

هشدار پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر همچنین در خصوص پیشگیری از سرقت منزل هشدارهایی را به شهروندان ارائه داد و از شهروندان خواست با رعایت نکاتی از از سرقت منزل، جلوگیری کنند.

وی افزود: برای پیشگیری از سرقت منزل از سیستم های هشداردهنده و ضد سرقت استفاده کنید و از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند، بگذارید.

سرهنگ سهرابی افزود: درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در محل هایی که سارقان به سهولت به آنها دسترسی پیدا می کنند خودداری کرده و در صورت نگهداری این اشیاء‌ در منزل از گاوصندوق هایی که از استحکام لازم برخوردار است و داخل دیوار تعبیه و قابل جابجایی نیستند، استفاده کنید.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا هنگام خروج از منزل از چراغ های تایمردار که در زمان های متغیر خاموش و روشن می شود، استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: هنگام ورود به منزل در صورت مواجه شدن با صحنه سرقت ضمن حفظ خونسردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته تا اقدامات تخصصی توسط پلیس انجام شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟