کلاهبردار میلیونی در تربت حیدریه دستگیر شد

به گزارش رکنا،  سرهنگ علی اکبر کیانی فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است، پی گیری موضوع در دستور کار پلیس کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی مدعی بود در شبکه اجتماعی با شخصی آشنا شده و پس از جلب اعتمادم از من درخواست پول کرد و من هم مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حسابش واریز کردم که پس از واریز شدن پول این فرد سودجو جوابگوی تلفن اش نبود.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فتی و با اشراف اطلاعاتی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد را دستگیر کردند.

کیانی با اشاره به این که متهم در تحقیقات به عمل آمده به بزه ارتکابی اعتراف کرد، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

او تصریح کرد: یکی از ترفند‌های کلاهبرداری اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با دادن وعده‌های واهی، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از آن‌ها اخاذی می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد؛ به افراد غریبه اعتماد نکنند و در گفتگو‌های اینترنتی با افرادی غریبه ارتباط نگیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟