بازداشت 22 داعشی در مرکز ترکیه

به گزارش رکنا ، یک منبع امنیتی ترکیه‌ای خبر داد، نیروهای پلیس ضد تروریسم این کشور (دیروز) حداقل ۲۲ داعش ی را در استان مرکزی «یوزگات» ترکیه بازداشت کردند.
منابع رسانه‌ای در ترکیه از بازداشت حداقل ۲۲ نفر از تروریست‌های داعش در عملیات روز گذشته نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند.

یک منبع امنیتی ترکیه‌ای که نخواست نامش فاش شود، خبر داد که در عملیات روز شنبه پلیس ضد تروریسم ترکیه در استان یوزگات، حداقل ۲۲ تبعه عراقی عضو داعش بازداشت شدند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه این خبر را به نقل از این منبع امنیتی ناشناس منتشر کرد.

در گزارش این رسانه آمده است: «ترکیه در سال ۲۰۱۳ به اولین کشورها در جهان تبدیل شد که داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد و از آن زمان، هدف حملات متعدد این سازمان تندرو قرار گرفته است. حداقل ۱۰ بمبگذاری انتحاری، هفت حمله با استفاده از بمب و ۴ حمله مسلحانه (داعش) ۳۱۵ نفر از مردم ترکیه را کشت و ۳۱۵ تن دیگر را زخمی کرده است».

هر چند اشاره این رسانه بر هدف قرار گرفتن ترکیه توسط داعش تاکید درستی است اما در سال‌های ابتدایی ایجاد خلافت ادعایی آنها در سوریه، برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی درباره ارتباط برخی عناصر نهادهای اطلاعاتی ترکیه با تروریست‌ها و استفاده بدون مانع داعشی‌ها از مرز ترکیه برای جذب تروریست‌ها از سراسر جهان و همچنین فروش نفت قاچاق منتشر کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟