ریزش برف 24 مسافر را گرفتار کرد / در گردنه الیگودرز رخ داد

به گزارش رکنا ، رییس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز گفت: ۲۴ مسافر و نصاب دکل مخابراتی گرفتار در برف گردنه گله بادوش جمعه شب با حضور امدادگران این جمعیت و عوامل راهداری نجات داده شدند.

غلامرضا لونی رییس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز گفت: با تلاش امدادگران پایگاه امداد و نجات کوهستان شول آباد، کاردان و کارشناس های نصاب دکل مخابرات روستای گلی چاس بخش ززوماهرو و تعدادی از مسافران که به دلیل ریزش برف در راه مانده بودند نجات یافتند.

او تصریح کرد: چهار نفر نصاب دکل مخابرات گلی چاس در مسیر برگشت بر اثر ریزش برف در منطقه شاهرود گرفتار شدند و عوامل هلال احمر جهت نجات و انتقال آنها به شهر شول‌آباد اقدام کردند.

لونی گفت: همچنین با توجه به تماس فرماندار شهرستان الیگودرز مبنی بر گرفتار شدن پنج خودرو سواری در گردنه گله بادوش، یک‌دستگاه برف‌روب و یک‌دستگاه لودر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و امدادگران جمعیت هلال احمر پایگاه شول‌آباد عازم این منطقه شدند و بعد از تلاش سه ساعته ۲۰ سرنشین این خودروها را از برف و کولاک نجات دادند.

نجات ۲۴ نفر گرفتار در گردنه ٰگله بادوش ٰ الیگودرز

او ادامه داد: با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن محورهای ارتباطی الیگودرز، شهروندان و مسافران باید از وضعیت شرایط جوی اطلاع کامل پیدا کنند و علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ، از سیستم گرمایشی، برف پاک‌کن و ایمنی خودرو اطمینان حاصل نمایند.

گردنه گله بادوش، گردنه نمک و گردنه فرسش سه محور پرتردد، برفگیر و سخت‌گذر الیگودرز هستند.

طول راههای ارتباطی لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

بر اساس اعلام هواشناسی، موج بارشی سرد و پرقدرتی از روز گذشته وارد لرستان شده است و هسته اصلی فعالیت آن از صبح شنبه تا عصر یکشنبه فعال می شود بنابراین علاوه بر بارش های ۸۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر، ریزش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان پیش بینی شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟