به گزارش رکنا، سروان محمد جواد اینانلو در این باره گفت: در نقاطی از تهران که به قول معروف بورس فروش کالاهایی همچون پوشاک، ظروف و لوازم آرایشی به شمار می‌آید، تقریباً تمام صاحبان صنوف نسبت به نصب بنر روی کرکره مغازه خود اقدام و عنوان کرده‌اند فروش کالا و لوازم خود را در این ایام کرونایی به‌صورت اینترنتی عرضه خواهند کرد. این کار مزایای زیادی از جمله کاهش تردد روزانه، کاهش مواجهه حضوری و کاهش هزینه رفت‌وآمد را در پی دارد اما فروش اینترنتی محصولات، احتمال مخاطرات برای عرضه‌کنندگان و خریداران کالا را نیز در پی دارد.
این مقام انتظامی ادامه داد: لازم است فروشنده‌ها و خریداران برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی اقداماتی انجام دهند، از جمله اینکه باید سواد رسانه‌ای و اینترنتی خود را افزایش دهند، نخستین مشکل در عرضه اینترنتی کالا برای خریداران که ممکن است منجر به کشمکش‌های بعدی و حتی مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی شود، تفاوت کالای نمایش داده با محصول ارائه شده در بستر فروشگاه‌های اینترنتی است.
خریداران این کالاها باید درباره نحوه پرداخت قیمت کالای عرضه شده نیز دقت و اهتمام لازم را داشته باشند. نخستین موضوع درباره درگاه‌های پرداخت وجه اینترنتی بحث «فیشینگ» است، در فیشینگ، خریدار به صفحه‌ای مراجعه می‌کند که کاملاً مشابه درگاه‌های بانک است اما در حقیقت IP یا آدرس‌ بار تعریف شده در صفحه مذکور مربوط به درگاه بانک نیست و جعلی است، خریداران پس از ورود به این درگاه‌های جعلی و ورود اطلاعات حساب بانکی خود، بسرعت مورد کلاهبرداری قرار گرفته و حساب بانکی آنها توسط کلاهبرداران خالی می‌شود.
اینانلو یادآور شد: از طرفی دیگر گاهی شاهدیم که نوجوانان کم سن و سال نیز نسبت به خرید کالای اینترنتی اقدام می‌کنند، این کار بهتر است توسط والدین انجام شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟