دسگیری شکارچیان غیرمجاز کبک در زنجان

سرپرست روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: محیط بانان این اداره کل ۲ گروه شکارچی غیرمجاز مرغابی و کبک را به دام انداختند.

به گزارش رکنا ، علی مرشدی، روز دوشنبه افزود: یک گروه ۲ نفره از این شکارچیان، حین شکار پرندگان مهاجر (مرغابی) از سوی محیط بانان دستگیر شدند اما متخلفین قبل از رسیدن ماموران به محل  جرم  یک قطعه مرغابی را هدف قرار داده بودند.

وی، اظهار داشت: این ۲ شکارچی بومی متخلف در حاشیه رودخانه قزل اوزن واقع در اراضی روستای شکورچی، مشغول شکار بودند که با سر رسیدن محیط بانان از ادامه شکار پرندگان مهاجر بازماندند.

مرشدی با بیان اینکه محیط بانان در این ماموریت لاشه یک قطعه مرغابی، ۲ سلاح غیرمجاز متعلق به غیر، ۳۰ تیر فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی را از این شکارچیان خاطی کشف و ضبط کردند، افزود: جریمه شکار هر قطعه مرغابی مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده و محکومیت از جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی رسیدگی کننده به پرونده است.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز کبک

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: همچنین محیط‌بانان این اداره کل، حین گشت و کنترل در مناطق آزاد شهرستان زنجان، سه شکارچی متخلف مشغول به شکار کبک را مشاهده و نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

مرشدی افزود: از این شکارچیان که بومی منطقه بودند لاشه چهار قطعه کبک معمولی، ۲ قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی غیر مجاز و یک قبضه سلاح شکاری ۲ لول مجاز متعلق به غیر و یک دستگاه دوربین چشمی به همراه مقادیری فشنگ به دست آمد.

وی با تاکید براینکه شکار غیرمجاز حیات وحش، جفا در حق طبیعت و جانوران است، افزود: جریمه هر قطعه کبک ۳۰۰ هزار تومان است که متخلفین دستگیر شده به خاطر ضرر و زیان وارده به طبیعت باید آن را به حساب محیط زیست واریز کنند.

مرشدی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت در صورت مشاهده شکارچیان خاطی با آنان بر اساس قانون و مقررات و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهند کرد از عموم مردم به ویژه روستائیان منطقه خواست در صورت مشاهده شکارچیان در منطقه بلافاصله موضوع را به محیط بانان و پاسگاه های محیط بانی اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی برای دستگیری متخلفین صورت گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟