متلاشی شدن باند بزرگ قطع درختان جنگلی در شیراز

به گزارش رکنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در یک عملیات گشت و مراقبت پیچیده ، شب گذشته باند بزرگ قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط در شیراز شناسایی و متلاشی شد.

عبدالحسن صمدنژاد در تشریح جزییات این عملیات اظهار داشت: در پی انجام عملیات گشت و کنترل نامحسوس نیروهای منابع طبیعی در شهرستان های جنگلی استان، یک باند سازماندهی شده که با پوشش خودروهای سواری اقدام به حمل مقطوعات جنگلی و انتقال آن به یکی از باغات اطراف شیراز می‌کردند شناسایی شده و در دام نیروهای منابع طبیعی گرفتار شدند.

وی افزود: اعضای این باند، درختان ارزشمند بلوط را با هدف تبدیل نمودن مقطوعات به زغال از مناطق جنگلی شهرستانی های سپیدان، ممسنی، رستم و حتی استان کهکیلویه و بویراحمد قطع نموده و به طرز ماهرانه ای در خودروهای سواری جاسازی و در باغی در نزدیکی شیراز انبار می کردند.

مدیرکل منابع طبیعی فارس ادامه داد: هدف بعدی اعضای این باند انتقال چوب آلات به مقصد کوره های زغال سیمکان جهرم بود که شب گذشته در دام نیروهای جان برکف منابع طبیعی گرفتار شدند.

صمدنژاد میزان چوب آلات کشف شده را بیش از ۱۰ تن برآورد کرد و افزود: مقطوعات پس از بارگیری و توزین به انبار منابع طبیعی منتقل و متهمان نیز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.



وی ضمن قدردانی از دستگاه قضایی به ویژه دادستان عمومی و انقلاب شیراز که در این عملیات با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری داشتند گفت: متخلفان قطع درختان ارزشمند جنگلی بدانند که گشت های نامحسوس یگان حفاظت منابع طبیعی در هر ساعت از شبانه روز در حال رصد و کنترل گلوگاه های استان بوده و هر گونه تحرکی از سوی قاچاقچیان و متخلفان را تحت نظر دارند.

صمدنژاد ضمن هشدار جدی به سودجویان و قاچاقچیان درختان جنگلی افزود: برخی سودجویان با خیال واهی سوء استفاده از شرایط قرنطینه اقدام به قطع و حمل چوب آلات درختان جنگلی می کنند غافل از اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تعطیل بردار نیست و خادمان و حافظان منابع طبیعی منسجم تر از قبل در حال حفاظت از این گنجینه های ارزشمند طبیعی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت خوشبختانه با تمهیدات اندیدشیده شده در سال جاری جریمه قطع درختان جنگلی ۲۵ برابر افزایش پیدا کرده و امیدواریم با حمایت های خوب قضایی دست سودجویان و متخلفان از جنگل های استان کوتاه و روند تخلفات در این حوزه کاهش یابد.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر از همه نیروهای شرکت کننده در عملیات شب گذشته از عموم مردم بخصوص طبیعیت دوستان خواست در صورت مشاهده قطع ، حمل و یا نگهداری چوب آلات جنگلی ، در هر ساعت از شبانه روز از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع را مطلع نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟