مرد خلخالی فرشته نجات یک تهرانی شد

به گزارش رکنا، پرویز وکیلی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: بامداد امروز سه‌شنبه هفتمین اهدای عضو استان اردبیل در سال ۹۹ از یک بیمار مرگ مغزی شده ساکن خلخال برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

رییس مرکز بهداشت خلخال اظهارداشت‌: مرحوم خداداد حسینی ۵۱ ساله اهل و ساکن روستای آق‌باغ کرد از توابع بخش مرکزی شهرستان‌ خلخال که به دنبال خونریزی مغزی، در تاریخ ۱۸ آبان ماه امسال از بیمارستان امام خمینی خلخال به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد که با تلاش پزشکان متخصص تخلیه خون از جمجمه با موفقیت انجام شد، ولی چند ساعت پس از عمل جراحی وضعیت بالینی بیمار بحرانی شد.

وکیلی افزود: با پدیدار شدن علایم مرگ مغزی در بیمار، این علایم توسط پزشکان متخصص بیمارستان و پزشکی قانونی استان تایید شد.

وی بیان کرد: طبق پروتکل‌های موجود به‌دلیل شیوع کرونا، از بیمار تست PCR اخذ شد که منفی بود و در طول یک روز خانواده مرحوم حسینی رضایت به اهدای عضو دادند و با توجه به گذشت بیش از یک روز از تست PCR اولیه، دوباره این تست انجام شد که در مرحله دوم هم این تست منفی بود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم جهت انتقال بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو به تهران صورت گرفت و وی بامداد امروز بیمار به تهران اعزام شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال اظهارداشت: اهدای اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی شده از جمله قلب، کلیه و کبد این بیمار در حال انجام است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟