کشف محموله 12 میلیاردی قاچاق توسط پلیس راه آهن

به گزارش رکنا،  سردار حشمت اله ملکی گفت: ماموران پلیس راه آهن تهران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یک محموله بار پستی در انبار توشه ایستگاه راه آهن تهران ارسالی از ایستگاه راه آهن شیراز مشکوک و با اخذ دستور از مقام قضائی نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی افزود: با حضور نماینده اصل ۲۵ اداره پست، در بازرسی از بار موصوف نزدیک به ۹۰۰ قلم از اقلام مختلف صنفی شامل لوازم خانگی، الکترونیکی، خودرویی و آرایشی و بهداشتی که همگی فاقد مدارک مثبته گمرکی بودند، کشف شد.

فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا، ارزش محموله پستی مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با تشکیل پرونده و در اجرای دستور مقام قضائی بار مکشوفه تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف بیش از ۵۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۷ ماهه نخست امسال، مبارزه هدفمند با کالای قاچاق را بستر ساز حمایت از جهش تولید دانست و گفت: مبارزه قاطع، هدفمند و موثر با عناصر قاچاق کالا، همواره از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس پیشگیری ناجا و پلیس راه آهن کشور است و تلاش می‌کنیم با همکاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌های آموزشی در راستای فرهنگ سازی عدم استفاده ازکالای قاچاق و کیفیت بخشی تولیدات داخلی، گام‌های موثری برداشته شود.

سردار ملکی با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش شبانه روزی همکارانم در پلیس راه آهن، امنیت مطلوبی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور برقرار است، گفت: این پلیس به عنوان یکی از رده‌های تابعه پلیس پیشگیری ناجا همواره در کنار سایر مأموریت‌های مثبت و مؤثر خود، هم پای سایر رده‌های تابعه ناجا اهتمام جدی به مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟