آتش سوزی انبار علوفه شهر کارچان اراک مهار شد

به گزارش رکنا، «مسعود آقازیارتی» روز یکشنبه  افزود: شهروندان کارچانی ساعت ۴:۵۱ دقیقه بامداد امروز در تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی، آتش‌سوزی بزرگی در انبار علوفه‌ای این شهر را گزارش کردند که بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره ۲، ۱ و ۱۱ از کوی صنعتی، کوی شهید مصطفی خمینی و کوی الغدیر روانه محل حادثه شدند.

وی بیان کرد: در محل آتش سوزی، منازل مسکونی و انبار علوفه دیگری نیز وجود داشت که هر لحظه امکان سرایت آتش به آنها و بروز خسارت‌های مالی و جانی زیاد وجود داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: آتش نشانان با تجهیز خود به لوازم حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی، به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی مشغول مهار و خاموش‌سازی آتش شد و گروه‌های دیگر نیز از قسمت انبار مجاور و منازل اطراف وارد عمل شدند و اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از سرایت آتش به آنها انجام شد.

آقازیارتی اظهار داشت: در ادامه مهار این آتش‌سوزی نیروهای آتش‌نشانی خیرآباد نیز حضور یافتند و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری اراک، ۲ دستگاه لودر و چند کامیون به محل حادثه برای جابجایی علوفه‌ها اعزام شد.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، افزود: این آتش‌سوزی خسارت‌های مالی زیادی به همراه داشت اما صدمات و تلفات انسانی نداشت.

کارچان که در بخش معصومیه شهرستان اراک واقع شده، در سال ۱۳۸۸ از روستا به شهر تبدیل شد و براساس آمار سال ۹۵ حدود چهار هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۰ کیلومتری مرکز استان مرکزی، در مسیر بزرگراه اراک - قم قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟