کلاهبرداری تلگرامی با عنوان فروش طلا و جواهر

به گزارش رکنا ، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى با ترفند فروش طلا و جواهر در شبکه های اجتماعی با ارزش 1/500/000/000 ریالی خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس مبنی بر کلاهبرداری شخصی ناشناس به بهانه فروش طلا و جواهرات، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، مشخص شد شاکی در تلگرام با آگهی جعلی فروش طلا و جواهر با تخفیف ویژه مواجه شده که پس از تماس با آگهی دهنده و دریافت شماره کارت اقدام به واریز مبلغ 60/000/000 ریال به حساب وی می‌کند که نه تنها هیچ خدماتی دریافت نکرده حتی فروشنده نیز پاسخگویی تماس وی نبوده است.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه قربانیان این کلاهبرداری به بیش از 100 نفر در سراسر کشور می رسند و ارزش ریالی 1/500/000/000 ریال تخمین زده می شود، گفت: با اقدامات فنی و تخصصی مهندسان پلیس متهم در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی طی یک عملیات هوشمندانه پلیسی دستگیر شد. این مجرم سایبری در برابر مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و عنوان داشت که با ایجاد یک کانال تلگرامی و یک صفحه اینستاگرامی با موضوع فروش طلا و جواهر طعمه‌های خود را شناسایی می کرده است و بعد از واریز وجه از طرف خریدار، دیگر پاسخگوی واریز کنندگان وجوه نبوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: خرید و فروش اینگونه کالاها می‌بایست از طریق واحدهای صنفی و تخصصی نظیر صرافی‌ها و طلافروشی‌های دارای مجوز انجام شود؛ اما مشاهده می‌شود که برخی از کاربران فضای مجازی از کانال ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به عنوان مکانی برای خرید و فروش ارز و طلای مورد نیاز خود استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: اگر قصد خرید محصولی را از طریق شبکه های اجتماعی مانند کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی دارید قبل از واریز هرگونه وجهی ابتدا از اصالت کالا و فروشنده اطمینان حاصل کنید و به هیچ عنوان بیعانه واریز نکنید و درصورت مشاهده ی موارد مشابه حتما مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟