2 نوزاد خرمشهری و شادگانی در خانه به دنیا آمدند

به گزارش رکنا، امین منصور رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز ۲ مورد زایمان طبیعی مادران باردار گفت: ماموریت اول درپی تماس تلفنی مبنی بر درخواست کمک برای مادر باردار شادگانی به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ آبادان در ساعت ۱۶:۳۵ دیروز گزارش داده شد.

او ادامه داد:مرکز ارتباطات اورژانس بلافاصله نزدیکترین تیم امدادی اورژانس پیش بیمارستانی را به محل فوریت اعزام کرد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه پس از رسیدن کارشناسان فوریت‌های پزشکی بر بالین بیمار امکان انتقال مادر باردار به علت شروع فرآیند زایمان نبود، گفت: کارشناسان اعزامی می‌بایست هدایت زایمان از نوع بریچ را بر عهده می‌گرفتند، (زایمان بریچ یکی از سخترین زایمان‌ها است که در بیشتر مواقع بصورت سزارین و به علت مخاطرات احتمالی در محیط بیمارستانی انجام می‌شود) که خوشبختانه کارشناسان مجرب اورژانس ۱۱۵ شادگان با موفقیت کامل و در منزل مددجو این ماموریت را به انجام رساندند.

به دنیا آمدن 2 نوزاد خرمشهری و شادگانی در خانه

منصور ادامه داد: مادر باردار شادگانی و نوزاد پسر پس از دریافت اقدامات درمانی برای ادامه روند درمان با آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان منتقل شدند.

او تصریح کرد: ماموریت دوم طی دریافت گزارشی مبنی بر شروع درد زایمان مادر باردار خرمشهری در ساعت ۱۹:۱۱ دیروز به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شدکه پس از دریافت درخواست کمک مرکز ارتباطات تیم امدادی پایگاه اورژانس ۱۱۵ کوتشیخ را به محل اعزام کردند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: به دلیل شدت یافتن درد‌های زایمانی و پیشرفت روند زایمان، کارشناسان فوریت‌های پزشکی اقدام به فراهم کردن شرایط زایمان در منزل کردند، این نوزاد خرمشهری به کمک تکنسین‌های اورژانس با سلامت کامل چشم به دنیا آمد.

منصور افزود: پس از انجام مراحل زایمان نوزاد دختر و مادر برای ادامه روند مراقبت‌های درمانی به بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر منتقل شدند.

او گفت:از ابتدای امسال تا کنون ۷ مورد زایمان موفقیت‌آمیز در منزل و آمبولانس به کمک فوریت‌های پزشکی انجام شده است که در نوع خود قابل تقدیر و ستایش است.

کارشناسان اعزامی در این دو ماموریت موفق محسن سیاحی و کاظم عساکره از شادگان و باقر طاهر پور و سجاد محمودی از اورژانس ۱۱۵ خرمشهر بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟