کلاهبردی تلفنی با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی یکی از جرائم رایج در زنجان

به گزارش رکنا ، محمد علی آدینه‌لو در زنجان اظهار داشت: کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک با ترفند برنده شدن در قرعه کشی یکی از شیوه‌های جرایم مالی است که مکررا تکرار می‌شود.

وی افزود: مجرمان با توجه به اطلاعات اولیه‌ای که در ارتباط با فرد تماس گرفته‌ شده دارند، فرد را به پای دستگاه‌های خودپرداز هدایت می‌کنند و درخواست واریز مبلغی ناچیز کرده و در نهایت حساب شخص را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با تاکید بر این‌که به شهروندان توصیه می‌گردد به چنین تماس‌ها و پیامک‌های تلفنی توجه نکنند گفت: در حالتی که شخص حتی برنده نیز شده باشد اصلا نیازی به حضور در پای دستگاه‌های خودپرداز و واریز وجه نیست بنابراین باید شهروندان هوشیار باشند تحت هیچ شرایط اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که پلیس فتا استان در طول 24 ساعت شبانه روز آماده ارائه خدمات به شهروندان است گفت: اگر فردی در دام کلاهبردان قرار گیرد یا به موضوعی مشکوک شود، مسئله را سریعا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش نماید چراکه پلیس فتا همواره آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات شهروندان در خصوص مسائل و جرائم فضای مجازی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟