مرگ تلخ 3 اصفهانی در اثر گازگرفتگی طی 72 ساعت گذشته

به گزارش رکنا ،  مسمومیت با منوکسیدکربن، انفجار زودپز و آتش سوزی ناشی از نشت گاز در اصفهان طی ۷۲ ساعت گذشته سه کشته و چهار مصدوم برجاگذاشت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز دوشنبه گفت: ساعت ۱۱ و ۳ دقیقه صبح امروز یک فقره حادثه مسمومیت با منوکسیدکربن به دلیل استفاده از آتش برای گرمایش داخل کانکس در فلاورجان به اورژانس ۱۱۵ اعلام شد.

غفور راستین افزود: در این حادثه یک مرد ۷۰ ساله جان خود را از دست داد و یک مرد ۴۸ ساله نیز دچار مسمومیت تنفسی شد که به بیمارستان شهدای لنجان انتقال یافت.

وی درباره حادثه انفجار زودپز در باغ ابریشم فلاورجان در ساعت ۱۱ و ۳۸ دقیقه امروز بیان کرد: در این حادثه یک زن ۲۴ ساله و یک دختر ۱۱ ماهه مصدوم و به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان منتقل شدند.

شهرستان فلاورجان در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اظهارداشت: ساعت ۱۱ و ۵۹ دقیقه امروز نیز حادثه حریق در محل کار به دلیل نشت گاز در خیابان راجی منظریه خمینی‌شهر به اورژانس پیش بیمارستانی اعلام و یک واحد امدادی به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: این حادثه یک مصدوم برجاگذاشت که برای درمان به بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر منتقل شد.

خمینی شهر با جمعیت بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است.

راستین درخصوص حادثه نشت منوکسیدکربن از دودکش بخاری در علی‌آباد ملاعلی برخوار گفت: در این حادثه یک زوج مسن ۶۳ و ۵۴ ساله جان خود را از دست دادند.

هر ساله با شروع فصل سرما در کشور و استفاده از وسایل گرمایشی در منازل، محل کار و خودروها، هر روزه اخبار مختلفی مبنی بر گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را می‌شنویم که یا جان هموطنان را می‌گیرد و یا آن‌ها را راهی بیمارستان می‌کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از نصب بخاری و وسایل گرمایشی باید از باز بودن مسیر دودکش و لوله‌های بخاری مطمئن شد و هر فردی در صورتی‌ که در فضای بسته دچار علایم سردرد، سرگیجه و تهوع شُد باید به سرعت از محل خارج شود و در هوای آزاد تنفس کند؛ چنانچه علائم بهبود یافت، بی‌شک در معرض مسمومیت با گاز بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟