سیاه ترین روز کرونایی در فارس / 57 نفر جان باختند

به گزارش رکنا، معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ نفر از مبتلایان به کرونا در استان فارس جان باختند و آمار کل جان باختگان استان از زمان شیوع تاکنون به یک هزار و ۷۳۵ نفر رسید.

 دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آمار نگران کننده و ابراز تأسف از روزهای تلخی که در این ایام پشت سر می‌گذاریم، جان باختن ۵۷ هم استانی دیگر در اثر کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون و افزایش مجموع آمار جان باختگان به هزار و ۷۳۵ نفر را به عموم مردم استان تسلیت گفت.

وی همچنین از افزایش آمار مبتلایان استان از مرز ۱۰۵ هزار بیمار خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا امروز نوزدهم آبان، ۴۰۵ هزار و ۲۳۸ مورد تست تشخیصی کروناویروس در استان انجام شده و تاکنون ۱۰۵ هزار و ۵۹۵ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

او همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران مشکوک و علامت دار و بستری هزار و ۷۴۱ بیمار در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۲۵۲ بیمار در وضعیت وخیم بوده و در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه، مجموع بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند را نیز ۸۹ هزار و ۷۷۳ نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد دیگر بیماران نیز به زودی سلامتی خود را بازیابند.

۷۵ درصد مبتلایان فارس در گروه سنی زیر ۵۰ سال

این مقام مسؤول ۷۵ درصد مبتلایان در استان را در گروه سنی افراد زیر ۵۰ سال عنوان کرد و ادامه داد: آمارهای موجود برخلاف این تصور غلط است که افراد جوان دچار این بیماری نمی‌شوند یا جان خود را از دست نمی‌دهند و هم اکنون ۱۵ درصد جان باختگان این بیماری در استان، مربوط به افراد زیر ۵۰ سال است.

به گفته دکتر همتی، هم اکنون میانگین سنی مبتلایان در فارس، ۴۱ سال و میانگین سنی جان باختگان نیز ۶۷ سال است که این محدوده سنی نسبت به اوایل شیوع بیماری کاهش داشته است.

او با ابراز تأسف از اینکه ۱۰ درصد بیماران فارس مربوط به کادر بهداشت و درمان استان است که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در مواجهه با بیماران کرونا ویروس هستند، از عموم مردم استان خواست تا به توصیه‌های پیشگیرانه عمل کرده و نسبت به عواقب این بیماری هوشیارتر از گذشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟