پلمب 20 تالار و سفره خانه متخلف در همدان

 رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی همدان گفت: از ۱۰ آبان تاکنون ۲۰ تالار، سفره‌خانه و صنوف پرخطر در این استان به علت بی‌اعتنایی به پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش رکنا،  سرهنگ احمد رحیمی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای صنوف مختلف پیش بینی شده که اجرایی شدن این محدودیت ها نیازمند همراهی اصناف، اتحادیه و پشتیبانی پلیس اماکن است.

وی اضافه کرد: اتحادیه و اصناف دارای نیروی بازرس بوده و از توان آنها برای بررسی وضعیت اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا و محدودیت های پیش بینی شده می‌توانند بهره ببرند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان همدان ادامه داد: به دنبال محدودیت های پیش بینی شده برای تردد خودروها در هفته گذشته، عوامل پلیس راهور در سه نقطه ورودی شهر همدان و تیم های پلیس راه در چهار نقطه مستقر شدند و هفت تیم در مجموع ۶۹ نیروی راهور و انتظامی ۲۴ ساعته محورها را رصد می‌کردند.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: سه هزار و ۵۹۳ دستگاه خودرو بازگردانده شدند اما ۲۸۸ دستگاه خودرو در برابر دستور پلیس مقاومت و از آن تمرد کردند که این خودروها جریمه و ۲ دستگاه وسیله نقلیه راهی پارکینگ شدند.

وی بیان کرد: برخی از رانندگان وسایل نقلیه و سرنشینان از ماسک استفاده نکرده بودند که تعدادی ماسک به همراه داشتند و در بین آنهایی که ماسک نداشتند ۷۴۲ عدد ماسک توزیع شد.

جانشین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز گفت: ضدعفونی کامل شهر نهاوند و ۲۰ روستای مورد نظر علوم پزشکی در این شهرستان توسط یگان انصار سپاه صورت گرفت و فردا یکشنبه نیز شهر تویسرکان ضدعفونی می شود.

سردار مهدی فرجی افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای پیشگیری از شکل گیری تجمع، برگزاری مراسم عروسی در نهاوند کنترل شد اما شاهد برگزاری مراسم ترحیم در شهرستان نهاوند هستیم.

وی اضافه کرد: برخی از افراد در شهرستان نهاوند اقدام به برگزاری مراسم هایی به نام مرحوم آیت الله فاضلیان امام جمعه سابق ملایر کرده بودند که تذکر لازم به آنها داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز اظهار داشت: برای اجرایی کردن پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا نیازمند همراهی اتحادیه ها بوده اما تاکنون همکاری لازم از سوی آنها صورت نگرفته است.

حسن خانجانی افزود: در صورتی که فعالیتی منجر به تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شود باید این موضوع از سوی دانشگاه علوم پزشکی به دادستانی اطلاع رسانی شده تا علاوه بر تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم با متخلف برخورد شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟