کشف و ضبط 45 دستگاه ارز دیجیتال در آمل

به گزارش رکنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یکی از سوله‌های شهرک صنعتی شهرستان آمل افرادی در امر تولید ارز دیجیتال فعالیت دارند، مراتب دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان آمل قرار گرفت.

سرهنگ محمد محمدپور افزود: با هماهنگی قضائی ماموران با حضور در منطقه لاریجان در بررسی‌های اولیه موفق به کشف مزرعه تولید ارز دیجیتال شامل مقادیر زیادی تجهیزات و دستگاه‌های برقی متعدد از جمله ۴۵دستگاه بیت کوین نصب شده روی قفسه‌ها به همراه دستگاه‌های سوئیچ به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

او با اشاره به دستگیری ۲متهم این پرونده، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدپور افزود: افراد سودجو و قاچاقچیان ارز دیجیتال با اجاره سوله و انبار‌های متروک متعلق به شرکت‌های نیمه تعطیل و راکد که عمدتا دارای انبار و امتیاز برق صنعتی با ولتاژ بالا هستند، اقدام به تشکیل مزرعه تولید ارز دیجیتال می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران نوسانات شدید اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت ارز و تعطیلی بسیار از کارخانجات را در تشکیل این باند‌ها بسیار موثر دانست و گفت: این اقدامات مجرمانه هزینه بالایی به زیرساخت‌ها و حقوق بیت المال به خصوص شبکه توزیع برق وارد می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟