کرونا جان 550 نفر را در استان سمنان گرفت

به گزارش رکنا، حبیب‌الله خجسته‌پور روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان ابراز داشت: اکنون ۵۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند.

وی با اشاره به آمار فوتی‌ها و بستری‌ها به دلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان ادامه داد: آمارها نشان از به صدا درآمدن زنگ خطر در استان است و برای مبارزه با شیوع کرونا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، ماسک زدن، پرهیز از تردد در مکان‌های شلوغ و پرهیز از برگزاری دورهمی و اجتماعات مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید به عنوان بازوی توانمند در کنار مدافعان سلامت با تولید محتوا از مردم به عنوان یک مطالبه بخواهند از برگزاری آیین‌های عروسی و جشن، زیارت اهل قبور و برگزاری اجتماعات پرهیز کنند.

خجسته‌پور اضافه کرد: امسال برگزاری فریضه مهم حج و برگزاری نماز جمعه تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و برگزار نشده است و در این شرایط لازم است شهروندان به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، از زیارت اهل قبور و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و جشن‌ها پرهیز کنند.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خاطرنشان کرد: تعداد افراد حاضر در تجمع، و میزان گردش هوا بیشترین تاثیر را در شیوع کرونا دارد و باید این نکات به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: شرایط اقتصادی نامناسب است و علت اصلی تحریم‌های ظالمانه است و نمی‌توان کشور را به طور کامل تعطیل کرد، باید به شکلی دیگر برای قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کرد و مردم باید سبک زندگی جدید تعریف کنند و به روش‌های نوین دیدارها انجام شود.

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خاطرنشان کرد: ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه، به جز اصناف فروش مواد ضروری، بقیه مشاغل باید از ساعت ۱۸ تعطیل باشند و هدف از اجرای این طرح ماندن مردم در خانه‌ و پرهیز از حضور در پاساژها و مراکز خرید است.

در نشست امروز، بنا بر مصوبه و اعلام ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، فعالیت تمام مشاغل در شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان، به جز گروه‌های شغلی یک، از تاریخ ۲۰ آبان به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ ممنوع است.

به گفته ظهر جمعه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، تاکنون ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟