30 مدافع سلامت در بخش بهداشت از ابتدای کرونا به شهادت رسیدند

به گزارش رکنا، احمد مهری عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین بهداشت ایران گفت: از ابتدای اپیدمی کووید-19 در ایران، یکی از گروههای خط اول مقدم در مبارزه با این بیماری، جامعه بهداشت ایران بودند که بعنوان سدی در مقابل تولید بیمار فعالیت داشتند. در پیک اول کرونا نیز اگر تلاش بیماریابی و مدیریت این گروه در کنار مجاهدت های کادر درمان نبود، شاهد افت شدید مبتلا و فوت نمیبودیم.

وی افزود: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی، غربالگری و بیماریابی، ارائه مراقبت های بیماری ها و خانواده، ویزیت و درمان اولیه از مهمترین اقدامات نیروهای بهداشت است که توسط بهورزان، کاردانان و کارشناسان بهداشت، ماماها و پزشکان حوزه بهداشت ارائه می‌شود.

مهری گفت: متاسفانه از ابتدای این اپیدمی، هزاران نفر از کادر بهداشت کشور مبتلا به کووید-19 شدند و شاهد شهادت 30 مدافع سلامت در بخش بهداشت بودیم.

کارشناس بهداشت تصریح کرد: به نظر می رسد تمرکز بر بیماریابی با کاهش حرکت افراد مبتلا و مشکوک میتواند گره گشای این روزهای دردآور کرونایی باشد که آن هم رقم نمیخورد مگر آنکه برگردیم به ماهیت شبکه های بهداشتی که در صورت حمایت میتوان شاهد کاهش موارد ابتلا و فوت در کشور شویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟